22 August 2016

HERO NEGARA, DATUK LEE CHONG WEI

ASSALAMUALAIKUM....


rupanya hari ini dah penutup untuk sukan olimpik 2016.. tak tahu pulak .. selepas tengok persaingan sengit di antara Datuk Lee Chong Wei dengan Chen Long dari negara China pada hari Sabtu malam lepas kan.. ingatkan tak habis lagi sukan lain.. kalau bab sukan ni kalau ikutkan wani tak berapa suka..hiiii  tapi kalau main bersemangat untuk negara suka pulak.. wahh semangat cintakan negara kan.. tak lama dah nak merdeka .. rasanya malam final tu rasanya seluruh rakyat Malaysia duduk depan tv.. bagi semangat walaupun duduk jauh,, sorak pun tak dengar sampai Rio sana hii.. tapi itulah nasib tak menyebelahi negara kita untuk menang pingat emas.. tak apalah Datuk Lee Chong Wei..jangan sedih walaupun jauh di sudut hati beliau perasaan macam bersalah pun ada, tapi beliau dah buat yang terbaik.. untuk Malaysia. wani tengok wani pulak yang naik seram ,,sebab sekejap sangat mata bergerak, ia tak macam main bola sepak hii

lagipun sebelum ni,sukan olimpik dah 3 kali berturut-turut pungut pingat perak kan.. patut bangga la kan.. mana ada orang rekod macam tu ..  wani pun ada baca status di official instagram beliau.. sebelum pertandingan .. beliau bagi tahu akan buat yang terbaik untuk mendapatkan pingat emas dan jika ada harapan kita akan dengar lagu kebangsaan negara kita di pentas  antarabangsa .. ..last dapat dengar lagu kebangsaan negara China..sedih pulak baca status beliau.. sebab penuh bersemangat dan ini dah kali terakhir beliau di arena sukan olimpik kan... dah boleh dah tu cari anak didik yang lain.. wani rasa tak lama akan keluar pulak filem macam ola bola tu.. tapi yang ni lain pasal badminton.. dah boleh dah tu ..

SELAMAT TINGGAL RIO .... SELAMAT TINGGAL OLIMPIK 2016 nantikan SUKAN OLIMPIK 2020 di Jepun... buat lah sikit coretan kat sini.. lagipun 4 tahun sekali..





Komen
0 Komen

No comments:

MY BELOVED FOLLOWERS,, THANKS

Google+ Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Ceritaku (219) Cake Recipes (50) Giveaway (26) Chiffon Cake (24) Contest (23) advertorial (23) Masakan Ikan (22) Cooking & Baking & Kitchen Tips (21) NOXXA PRESSURE COOKER (21) Sudut Agama (20) Biskut Resepi (18) Masakan Ayam (16) Masakan Cina (13) Masakan Sayur (13) Baking Tips (11) Brownies Resepi (10) Segmen (10) Beverages/Minuman/juice (8) Cheese Cake (8) Pudding/Jelly (8) Resepi kuih muih (8) Masakan Pasta (7) Bubur / Desserts (6) Cooking & Baking Tips (6) Masakan Acar/Kerabu (6) Masakan Daging (6) Puff Pastry Resepi (6) Coklat Resepi (5) Cupcake Resepi (5) D.I.Y & Kraft (5) Holy Journey (5) Homemade Recipes (5) Jalan-Jalan Cari Makan (5) Masakan Menu Kampung (5) Masakan Seafood (5) Masakan Sup (5) My Blog (5) TIPS KESIHATAN (5) Cerita Merdeka (4) Hari Raya (4) Resepi Kuih Bingka (4) Tauhu/Tofu Resepi (4) The Ads (4) Agar-agar Resepi (3) Aiskrim Resepi (3) Apam Resepi (3) Apple Resepi (3) Cucur (3) Greetings (3) Jom Kenal (3) Kerepek/Snack (3) Muffins (3) Tart Resepi (3) Masakan Laksa (2) Mee (2) Pau Resepi (2) Pie Recipes (2) Roti/Bread (2) Salad Resepi (2) Sambal Resepi (2) Souffle recipes (2) TIRAMISU RECIPES (2) granola/muesli bars (2) nuffnang (2) Blondies Resepi (1) Burger (1) Grilled Foods Recipes (1) Informasi (1) Istilah masakan (1) Masakan India (1) Masakan Nasi (1) Masakan Telur (1) Media (1) Meringue Kisses Recipes (1) Minyak Herba Asma Mujarab Sdn Bhd (1) Minyak Herba Asmak (1) Pancake (1) Pavlova Recipes (1) Salad Dressing Resepi (1) Tahukah anda (1) Torte Cake Resepi (1) Tuiles Resepi (cookies) (1) food review (1) google adsense (1) minyak asmak (1) penawar asma (1) penawar asma pada bayi (1) sardine (1)

Blog Wani Sukarno Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign