21 May 2016

NIKMAT HUJAN

ASSALAMUALAIKUM....


Apabila dengar daerah - daerah lain dah mula turun hujan, Kuala Krai, Machang, Pasir Puteh dan juga di tempat lain, bumi Peringat masih lagi kering dengan bahang kepanasan.dalam hati bersungut kenapa hujan tak turun lagi. Kadang - kadang tengok awan gelap tapi hujan tak turun. Selepas pembenihan awan dilakukan dengan izin Allah hujan turun membasahi bumi Kelantan di setengah tempat sahaja. Tak ingat dah malam bila tapi minggu lepas, suasana tiba - tiba berangin, masa tu wani kat depan tv. Hujan turun tapi tak sampai 10 minit. Hati pun mengeluh lagi kenapa sekejap sahaja ya Allah.

Setelah hampir 3 bulan hujan tak turun, dengan cuaca kering, tanah pun berdebu. rasa dalam hati,  setiap titisan hujan yang turun tu rasa nak kira.huuu.betapa nikmatnya hujan, tapi manusia selalu kufur akan nikmat Allah. Alhamdulillah ,sekarang ni dah 2 hari cuaca mendung, wani rasa macam dah lama sangat tak rasa suhu macam ni sejuk,badan pun tak berpeluh sangat, ingat dulu asyik berpeluh...musim panas yang lepas kuat betul minum berais..sudah terpaksa.. sebab panas sangat. Dah 2 hari cuaca mendung dan sejuk, terus tak minum..

Salam nisfu syaaban semua,, dah tak lama dah nak puasa, maafkan diri ini jika ada salah dan silap..nak hati tenang, maafkan semua orang.. Selamat malam ..



Komen
0 Komen

No comments:

MY BELOVED FOLLOWERS,, THANKS

Google+ Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Ceritaku (218) Cake Recipes (50) Giveaway (26) Chiffon Cake (24) Contest (23) Masakan Ikan (22) Cooking & Baking & Kitchen Tips (21) NOXXA PRESSURE COOKER (21) Sudut Agama (19) advertorial (19) Biskut Resepi (18) Masakan Ayam (16) Masakan Cina (13) Masakan Sayur (13) Baking Tips (11) Brownies Resepi (10) Segmen (10) Beverages/Minuman/juice (8) Cheese Cake (8) Pudding/Jelly (8) Resepi kuih muih (8) Masakan Pasta (7) Bubur / Desserts (6) Cooking & Baking Tips (6) Masakan Acar/Kerabu (6) Masakan Daging (6) Puff Pastry Resepi (6) Coklat Resepi (5) Cupcake Resepi (5) D.I.Y & Kraft (5) Holy Journey (5) Homemade Recipes (5) Jalan-Jalan Cari Makan (5) Masakan Menu Kampung (5) Masakan Seafood (5) Masakan Sup (5) My Blog (5) TIPS KESIHATAN (5) Cerita Merdeka (4) Hari Raya (4) Resepi Kuih Bingka (4) Tauhu/Tofu Resepi (4) The Ads (4) Agar-agar Resepi (3) Aiskrim Resepi (3) Apam Resepi (3) Apple Resepi (3) Cucur (3) Greetings (3) Jom Kenal (3) Kerepek/Snack (3) Muffins (3) Tart Resepi (3) Masakan Laksa (2) Mee (2) Pau Resepi (2) Pie Recipes (2) Roti/Bread (2) Salad Resepi (2) Sambal Resepi (2) Souffle recipes (2) TIRAMISU RECIPES (2) granola/muesli bars (2) nuffnang (2) Blondies Resepi (1) Burger (1) Grilled Foods Recipes (1) Informasi (1) Istilah masakan (1) Masakan India (1) Masakan Nasi (1) Masakan Telur (1) Media (1) Meringue Kisses Recipes (1) Minyak Herba Asma Mujarab Sdn Bhd (1) Minyak Herba Asmak (1) Pancake (1) Pavlova Recipes (1) Salad Dressing Resepi (1) Tahukah anda (1) Torte Cake Resepi (1) Tuiles Resepi (cookies) (1) food review (1) google adsense (1) minyak asmak (1) penawar asma (1) penawar asma pada bayi (1) sardine (1)

Blog Wani Sukarno Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign