03 April 2015

1ST APRIL..GST

ASSALAMUALAIKUM....


Salam semua

nak buat kenangan kat sini ..ini first bill pada 1 hb April 2015..tengok ramai orang dok pakat tunjuk first bill ..tahun 2015 memang penuh dengan kejutan kan.. pelaksanaan GST yang dah bermula pada rabu lepas mendatangkan pelbagai persepsi negatif dan positif.. pandangan masing-masing lah ya sebab otak berlainan heheh.. bagi wani memang ada pro dan kontra nya.. wani bukan ahli eknomi tapi lebih kepada kontra nya .. bila sebut pasal GST.. ni ..

bila berlaku macam ni banyak pihak ambil kesempatan termasuklah tuan kedai yang tak daftar main tulis tangan 6 %.. aih ni nak berniaga tak telus ni .. tak pasal2 ibadah kerja menyimpang kat lain.. bisikan syaitan banyak depan belakang kanan kiri.. rasa mesti dah heboh kan semua tip nak tahu kedai tu ada register ke tak.. yang penting sekali mesti kat resit tu ada registration id .. rasa macam susah pulak .. tak lama berasa tak yakin tiap kali masuk kedai tanya kedai ni daftar GST ke tak? jenuh tuan kedai nak jawab tak pasai2 naik angin depan kita.. rasa macam keburukan je banyak..

kesannya,, nak beli barang sekarang ni tak boleh nak ikut nafsu la ya.. beli barang yang perlu yang tak perlu tu fikirlah kemudian lah nanti.. dan  dah tiba masanya kena pandai nak berjimat cermat ..apa yang boleh recycle balik,, baik recycle balik ...kena perah otak dah sikit sekarang ni..oohh dan fikir balik adakah GST akan dibubar nanti? tunggu tukar kerajaan la kot..
Komen
2 Komen

2 comments:

Mel said...

Tunggu tukar kerajaan?
hahaha..ayat cepumas tu..semua orang pakat tension..
bertambah2 bercucuk tanamlah jawabnya..jimatt

Wani said...

HIII ..ramai dah orang nak bercucuk tanam sendiri

MY BELOVED FOLLOWERS,, THANKS

Google+ Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Ceritaku (218) Cake Recipes (50) Giveaway (26) Chiffon Cake (24) Contest (23) Masakan Ikan (22) Cooking & Baking & Kitchen Tips (21) NOXXA PRESSURE COOKER (21) Sudut Agama (19) advertorial (19) Biskut Resepi (18) Masakan Ayam (16) Masakan Cina (13) Masakan Sayur (13) Baking Tips (11) Brownies Resepi (10) Segmen (10) Beverages/Minuman/juice (8) Cheese Cake (8) Pudding/Jelly (8) Resepi kuih muih (8) Masakan Pasta (7) Bubur / Desserts (6) Cooking & Baking Tips (6) Masakan Acar/Kerabu (6) Masakan Daging (6) Puff Pastry Resepi (6) Coklat Resepi (5) Cupcake Resepi (5) D.I.Y & Kraft (5) Holy Journey (5) Homemade Recipes (5) Jalan-Jalan Cari Makan (5) Masakan Menu Kampung (5) Masakan Seafood (5) Masakan Sup (5) My Blog (5) TIPS KESIHATAN (5) Cerita Merdeka (4) Hari Raya (4) Resepi Kuih Bingka (4) Tauhu/Tofu Resepi (4) The Ads (4) Agar-agar Resepi (3) Aiskrim Resepi (3) Apam Resepi (3) Apple Resepi (3) Cucur (3) Greetings (3) Jom Kenal (3) Kerepek/Snack (3) Muffins (3) Tart Resepi (3) Masakan Laksa (2) Mee (2) Pau Resepi (2) Pie Recipes (2) Roti/Bread (2) Salad Resepi (2) Sambal Resepi (2) Souffle recipes (2) TIRAMISU RECIPES (2) granola/muesli bars (2) nuffnang (2) Blondies Resepi (1) Burger (1) Grilled Foods Recipes (1) Informasi (1) Istilah masakan (1) Masakan India (1) Masakan Nasi (1) Masakan Telur (1) Media (1) Meringue Kisses Recipes (1) Minyak Herba Asma Mujarab Sdn Bhd (1) Minyak Herba Asmak (1) Pancake (1) Pavlova Recipes (1) Salad Dressing Resepi (1) Tahukah anda (1) Torte Cake Resepi (1) Tuiles Resepi (cookies) (1) food review (1) google adsense (1) minyak asmak (1) penawar asma (1) penawar asma pada bayi (1) sardine (1)

Blog Wani Sukarno Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign