07 August 2012

UDANG GORENG NESTUM

ASSALAMUALAIKUM.......


salam ramadan ke 18 semua ... semakin hari semakin dekat kita dalam meniti hari -hari Ramadan terakhir. semoga dipermudahkan oleh-Nya dengan apa yang kita lakukan. setiap kali buka blog pasti ada orang tayang cookies2 menarik. mood nak mengukis wani ni belum datang lagi..adeh bila la nak datang.  oklah apapun layan menu resepi untuk hari ini..semua gambar2 yang wani tayang ni ada yang tunggu Q je sebab menu belum bulan puasa lagi hihi... udang goreng nestum ni wani buat kali yang kedua sebab kali pertama tu tak berapa nak jadi adeh nape la benda senang pun tak boleh nak jadi. sebab rupanya nestum tu dah jadi gentel-gentel lak.. ini kali kedua wani buat dah jadi tapi terletak nestum sikit pulak... banyak variasi wani tengok resepi udang goreng nestum ni dan wani terjumpa yang paling mudah dekat fotopages. kalau banyak lagi nestum ni tentu sedap.. apapun layan je la ya... terima kasih :))

UDANG GORENG NESTUM
SOURCE: FOTOPAGES


BAHAN-BAHAN : -

15 - ekor udang sedang
3 - sudu besar mentega
2 - tangkai daun kari -
3 - biji cili padi - potong bulat
1 - sudu besar gula
5 - 7 - sudu besar nestum
Garam secukup rase


CARA-CARA
1) Goreng udang dalam 1-2 minit .Angkat
2) Cairkan mentega dalam kuali yg bersih dan betul2 kering
3) Setelah cair masukkan daun kari dan cili padi
4) wangi,masuk gula dan garam
5) Masuk udang gaul sebati
6) masuk nestum gaul sebati then angkat.....tadaaa.. ....Senang dan tersangatla sedap.......
Komen
0 Komen

No comments:

MY BELOVED FOLLOWERS,, THANKS

Google+ Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Ceritaku (219) Cake Recipes (50) Giveaway (26) Chiffon Cake (24) Contest (23) advertorial (23) Masakan Ikan (22) Cooking & Baking & Kitchen Tips (21) NOXXA PRESSURE COOKER (21) Sudut Agama (20) Biskut Resepi (18) Masakan Ayam (16) Masakan Cina (13) Masakan Sayur (13) Baking Tips (11) Brownies Resepi (10) Segmen (10) Beverages/Minuman/juice (8) Cheese Cake (8) Pudding/Jelly (8) Resepi kuih muih (8) Masakan Pasta (7) Bubur / Desserts (6) Cooking & Baking Tips (6) Masakan Acar/Kerabu (6) Masakan Daging (6) Puff Pastry Resepi (6) Coklat Resepi (5) Cupcake Resepi (5) D.I.Y & Kraft (5) Holy Journey (5) Homemade Recipes (5) Jalan-Jalan Cari Makan (5) Masakan Menu Kampung (5) Masakan Seafood (5) Masakan Sup (5) My Blog (5) TIPS KESIHATAN (5) Cerita Merdeka (4) Hari Raya (4) Resepi Kuih Bingka (4) Tauhu/Tofu Resepi (4) The Ads (4) Agar-agar Resepi (3) Aiskrim Resepi (3) Apam Resepi (3) Apple Resepi (3) Cucur (3) Greetings (3) Jom Kenal (3) Kerepek/Snack (3) Muffins (3) Tart Resepi (3) Masakan Laksa (2) Mee (2) Pau Resepi (2) Pie Recipes (2) Roti/Bread (2) Salad Resepi (2) Sambal Resepi (2) Souffle recipes (2) TIRAMISU RECIPES (2) granola/muesli bars (2) nuffnang (2) Blondies Resepi (1) Burger (1) Grilled Foods Recipes (1) Informasi (1) Istilah masakan (1) Masakan India (1) Masakan Nasi (1) Masakan Telur (1) Media (1) Meringue Kisses Recipes (1) Minyak Herba Asma Mujarab Sdn Bhd (1) Minyak Herba Asmak (1) Pancake (1) Pavlova Recipes (1) Salad Dressing Resepi (1) Tahukah anda (1) Torte Cake Resepi (1) Tuiles Resepi (cookies) (1) food review (1) google adsense (1) minyak asmak (1) penawar asma (1) penawar asma pada bayi (1) sardine (1)

Blog Wani Sukarno Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign