11 November 2016

AL FATIHAH

ASSALAMUALAIKUM...


pagi tadi abah wani bagi tahu jiran lama rumah wani dulu kat Kubang Kerian meninggal dunia semalam.. innalillah hiwainnailaihirajiuuuunnn ..bila abah tanya kenal ke En. Harun. Wani pelik la kenapa tanya macam tu, abah cakap Pakcik Harun dah meninggal semalam ..terkejut jugak lah..lagipun anak arwah sekelas semasa wani sekolah tadika semasa tinggal kat sana dulu..  arwah pun pernah sekali berjalan kat rumah sini..biasalah kan ,, bila sibuk dengan urusan masing - masing jarang berjumpa..

Abah bagi tahu, meninggal sebab asma,,sesak nafas semalam,, kelmarin elok - elok berjalan berjumpa dengan orang.. dah tanam pagi tadi.. 

Wani bila dengar pasal kematian ni terasa insaf sekejap, sebak  dan takut.. sebab  diri ini  pun bakal mati dan bakal jenazah juga.. semoga arwah ditempatkan ke dalam golongan orang - orang yang beriman dan soleh.. 

Urusan kehidupan atas dunia ni memang tak kan habis kalau asyik fikir ,,sibuk kehidupan atas dunia, sampai lupa akhirat.... dan yang penting sentiasa lah bertaubat.. itu bonda wani selalu pesan..solat sunat taubat jangan tinggal kalau boleh hari - hari kena solat taubat.. kita tak tahu dosa kecil kita, kita tahu ke kadang - kadang tak perasan kan. dosa besar lagi la.. 

 pesan orang tua ni jangan ambil remeh... :( kalau boleh tunaikan sebaik mungkin..sebab kitapun manusia tak lari dari kekhilafan diri.. semoga kita semua beroleh keredaan dari Nya.. 

Komen
5 Komen

5 comments:

Qhaifa Nur said...

Al Fatihah..
Moga ditmptkn di kalangan org yg beriman

Shikin Razali said...

إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعونَ.

Al-Fatihah..Semoga roh arwah ditempatkan golongan orang2 beriman.. Salam takziah kepada ahli keluarga arwah..

Ahmad Hasif said...

Salam takziah buat keluarga arwah..
peringatan yang baik wani kena buat solat sunat taubat ye hari2.. insyallah..

ayunie ramli said...

Itu la kan. Kita xthu bile kt prgi dn mmg kt tk brsedia pn

Shahida Dzulkafli said...

Salam takziah buat keluarga arwah.. Ajal datang tanpa diduga.. Semoga kita semua sentiasa beringat dan berusaha melengkapkan diri dengan amal..

MY BELOVED FOLLOWERS,, THANKS

Google+ Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Ceritaku (219) Cake Recipes (50) Giveaway (26) Chiffon Cake (24) Contest (23) advertorial (23) Masakan Ikan (22) Cooking & Baking & Kitchen Tips (21) NOXXA PRESSURE COOKER (21) Sudut Agama (20) Biskut Resepi (18) Masakan Ayam (16) Masakan Cina (13) Masakan Sayur (13) Baking Tips (11) Brownies Resepi (10) Segmen (10) Beverages/Minuman/juice (8) Cheese Cake (8) Pudding/Jelly (8) Resepi kuih muih (8) Masakan Pasta (7) Bubur / Desserts (6) Cooking & Baking Tips (6) Masakan Acar/Kerabu (6) Masakan Daging (6) Puff Pastry Resepi (6) Coklat Resepi (5) Cupcake Resepi (5) D.I.Y & Kraft (5) Holy Journey (5) Homemade Recipes (5) Jalan-Jalan Cari Makan (5) Masakan Menu Kampung (5) Masakan Seafood (5) Masakan Sup (5) My Blog (5) TIPS KESIHATAN (5) Cerita Merdeka (4) Hari Raya (4) Resepi Kuih Bingka (4) Tauhu/Tofu Resepi (4) The Ads (4) Agar-agar Resepi (3) Aiskrim Resepi (3) Apam Resepi (3) Apple Resepi (3) Cucur (3) Greetings (3) Jom Kenal (3) Kerepek/Snack (3) Muffins (3) Tart Resepi (3) Masakan Laksa (2) Mee (2) Pau Resepi (2) Pie Recipes (2) Roti/Bread (2) Salad Resepi (2) Sambal Resepi (2) Souffle recipes (2) TIRAMISU RECIPES (2) granola/muesli bars (2) nuffnang (2) Blondies Resepi (1) Burger (1) Grilled Foods Recipes (1) Informasi (1) Istilah masakan (1) Masakan India (1) Masakan Nasi (1) Masakan Telur (1) Media (1) Meringue Kisses Recipes (1) Minyak Herba Asma Mujarab Sdn Bhd (1) Minyak Herba Asmak (1) Pancake (1) Pavlova Recipes (1) Salad Dressing Resepi (1) Tahukah anda (1) Torte Cake Resepi (1) Tuiles Resepi (cookies) (1) food review (1) google adsense (1) minyak asmak (1) penawar asma (1) penawar asma pada bayi (1) sardine (1)

Blog Wani Sukarno Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign