26 October 2016

WANITA SYURGA

ASSALAMUALAIKUM...


perkongsian dari Prof Muhaya 

Prof Muhaya kata,

"Wanita paling malang adalah wanita yang tersalah pilih suami.. sebab hidup seorang perempuan itu berubah semuanya mengikut acuan suaminya. Setelah bernikah, bermakna selangkah kaki ke neraka atau ke syurga."

Tak salah memilih supaya tak tersalah pilih. Berkahwinlah bila dah rasa jumpa orang yang betul (dengan ikhtiar & tawakal pada Allah), bukan semata2 sebab nak tutup mulut orang tanya bila nak kahwin.

Nampak remeh hal ni.. tetapi, sesungguhnya berkahwinlah kerana Allah SWT. Ranjau rumahtangga amatlah hebat, tapi mudah2an dapat dilalui dengan petunjuk drp Allah yg Maha Hebat.

Apapun memetik kata pesan seorang Ustaz, hidup kita ni tujuannya untuk kumpul point masuk syurga. Nak buat apa2 fikir dulu, boleh tak perkara ni atau orang ni bawa kita ke syurga?

Bagaimana seorang wanita boleh mengharapkan lelaki yang tak mampu bangkitkan dirinya untuk mengerjakan solat, mengerjakan ibadah, berakhlak mulia... untuk memimpin tangan anak isterinya masuk ke syurga?
Fikir fikirkan..😊
Komen
7 Komen

7 comments:

Warisan Petani said...

Wkmsalam.
Semoga kita semua bakal menjadi penghuni syurga.
Aamiin.

Kakzakie Purvit said...

Ada juga yg diuji tapi si isteri mampu membawa suami ke jalan kebaikan. Kakak dah jumpa Wani sebab dia kawan kakak sendiri. Hampir bercerai dek keluarga semua tak suka suaminya. Siapa sangka suaminya penagih dadah (walaupun dia seorg pegawai) tapi kawan kakak tu ustazah akhirnya suami dia balik pangkal jalan. Anak sulungnya dah jadi doktor pun.

Hebat kan kawan kakak tu.

Wani Sukarno said...

Betiulah kak zakie ujian hidup.. di dunia.. Allah ingin menguji kita hambanya, ,,syukurlah .. disaat kepahitan pada mulanya , kemanisan pulak diakhirnya,, siapa tahu hidup ini penuh dengan ranjau kehidupan, hebat kawan kak zakie

Siqah Hussin said...

Sangat benar apa yang dikatakan ini. Berkahwinlah apabila sudah yakin dengan pilihan suami. Nice sharing, wani =)

Reen Johari said...

Samgat hebat kawan akak. Seorang hamba Allah dan isteri yang tabah dan kuat. Reen nak jadi macam kawan akak juga.. Cuma kadang tu iman Reen tak kuat. Iman turun naik, jatuh dan bangun semula. :(

Husna Rahman said...

uishh sentap jugak baca neh nak2 part neh

"Wanita paling malang adalah wanita yang tersalah pilih suami.. sebab hidup seorang perempuan itu berubah semuanya mengikut acuan suaminya. Setelah bernikah, bermakna selangkah kaki ke neraka atau ke syurga."

trm ksh ats perkongsian yg bagus ni..

ayunie ramli said...

Wlaupun dpt suami yg tk baik, kita kne jd baik ntuk ank ank, tk untuk ank ank pn, ntuk diri sndiri :)

MY BELOVED FOLLOWERS,, THANKS

Google+ Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Ceritaku (219) Cake Recipes (50) Giveaway (26) Chiffon Cake (24) Contest (23) advertorial (23) Masakan Ikan (22) Cooking & Baking & Kitchen Tips (21) NOXXA PRESSURE COOKER (21) Sudut Agama (20) Biskut Resepi (18) Masakan Ayam (16) Masakan Cina (13) Masakan Sayur (13) Baking Tips (11) Brownies Resepi (10) Segmen (10) Beverages/Minuman/juice (8) Cheese Cake (8) Pudding/Jelly (8) Resepi kuih muih (8) Masakan Pasta (7) Bubur / Desserts (6) Cooking & Baking Tips (6) Masakan Acar/Kerabu (6) Masakan Daging (6) Puff Pastry Resepi (6) Coklat Resepi (5) Cupcake Resepi (5) D.I.Y & Kraft (5) Holy Journey (5) Homemade Recipes (5) Jalan-Jalan Cari Makan (5) Masakan Menu Kampung (5) Masakan Seafood (5) Masakan Sup (5) My Blog (5) TIPS KESIHATAN (5) Cerita Merdeka (4) Hari Raya (4) Resepi Kuih Bingka (4) Tauhu/Tofu Resepi (4) The Ads (4) Agar-agar Resepi (3) Aiskrim Resepi (3) Apam Resepi (3) Apple Resepi (3) Cucur (3) Greetings (3) Jom Kenal (3) Kerepek/Snack (3) Muffins (3) Tart Resepi (3) Masakan Laksa (2) Mee (2) Pau Resepi (2) Pie Recipes (2) Roti/Bread (2) Salad Resepi (2) Sambal Resepi (2) Souffle recipes (2) TIRAMISU RECIPES (2) granola/muesli bars (2) nuffnang (2) Blondies Resepi (1) Burger (1) Grilled Foods Recipes (1) Informasi (1) Istilah masakan (1) Masakan India (1) Masakan Nasi (1) Masakan Telur (1) Media (1) Meringue Kisses Recipes (1) Minyak Herba Asma Mujarab Sdn Bhd (1) Minyak Herba Asmak (1) Pancake (1) Pavlova Recipes (1) Salad Dressing Resepi (1) Tahukah anda (1) Torte Cake Resepi (1) Tuiles Resepi (cookies) (1) food review (1) google adsense (1) minyak asmak (1) penawar asma (1) penawar asma pada bayi (1) sardine (1)

Blog Wani Sukarno Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign