06 September 2016

MAJLIS KAHWIN DI KAMPUNG PAYA RAMBAI

ASSALAMUALAIKUM...


Pada hari sabtu lepas ada jemputan majlis kahwin,anak perempuan kepada sepupu bonda wani kahwin. bulan 9 ni banyak jemputan kahwin .. tambah lagi raya haji pun dah nak dekat ,,semua pakat ambil peluang. hari Sabtu lepas cuaca panas sangat, bertolak lepas Zuhur, lagipun nasib baik daerah yang sama jugak, hii.. tengok awan tu pun dah tahu kan .. ting ting nya panas...sebelum ni dah banyak hari dah tak hujan ,, semalam baru hujan lebat semasa maghrib syukur alhamdulillah ,walaupun dah 3 hari nampak macam nak hujan tapi tak hujan.patut lah rasa pengap semacam 2- 3 hari nak hujan rupanya

nasib lah pilih hari yang trafik tak sibuk orang tak balik lagi nak raya ..jadi jalan pun tak sibuk..

tiba di pintu pagar rumah dah ada tuan rumah menyambut,ahli keluarga pakai tema warna hijau pucuk pisang, wani terus masuk dalam khemah,, sebab perut dah lapar berkeroncong dah... hiii..panas -panas macam ni mood nak ambil gambar pun melayang entah ke mana..


nak tengok pengantin, tapi pengantin lelaki jer yang turun , pakai sepasang baju melayu putih, dah makan nak habis dah baru nampak pasangan sejoli  tu turun ke bawah nak layan tetamu,, mungkin kat atas rumah tengah photoshoot tak habis lagi ,, nak buat kenangan kan.. gambar yang wani sendiri ambil tak ada ,, entah nape mood wani melayang ... baru sudah makan kot,,,atau pun panas.. panas ..panas ..haaa.. lepas tu fikir nak ambil pencuci mulut sebelah meja sana.. yang ni semua gambar pun abah yang tolong ambil..

masa ni tetamu macam dah beransur surut, dah petang dah, nanti pukul 6 petang tamat jamuan makan..


lama tak makan nasi pengantin.. dah pekena nasi pengantin,, lauk ni tempahan catering, jadi ada ayam percik, dalca wani ambil kuah dan lauk jer sebab dalca ada campuran terung dan kacang panjang ,, kesemua sayur tu wani tak boleh nak makan walaupun dalam hati ni . nak!,,nak!..nak!!..,sebu perut kalau makan.. ambillah acar mentah, daging masak ala sambal macam tu dan ada juga makanan sampingan lain macam ikan kering, dan lain -lain...

oklah sekian itu sahaja coretan...bulan nasi minyak bulan ni.. ramai orang kahwin.. buat pasangan pengantin semoga kekal bahagia di dunia dan di akhirat..  semasa entri ini ditaip hujan turun mencurah- curah sekali lagi ..alhamdulillah


Komen
4 Komen

4 comments:

Mas said...

sedapnya mkn nasi pengantin.!waaaa alhamdulillah akhirnya turun hujan ya

Ahmad Hasif said...

lama juga tak makan nasi pengantin ni.. nampak sedap tu nasi nyer

Gee Lion said...

selalu kalau panas cenggini, memang makan dulu la jawabnya. hehe.

ayunie ramli said...

ooohoooiii nasi pengantin nasi minyakk :) naseb baru lepas balik kenduri ni.

MY BELOVED FOLLOWERS,, THANKS

Google+ Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Ceritaku (219) Cake Recipes (50) Giveaway (26) Chiffon Cake (24) Contest (23) Masakan Ikan (22) Cooking & Baking & Kitchen Tips (21) NOXXA PRESSURE COOKER (21) advertorial (20) Sudut Agama (19) Biskut Resepi (18) Masakan Ayam (16) Masakan Cina (13) Masakan Sayur (13) Baking Tips (11) Brownies Resepi (10) Segmen (10) Beverages/Minuman/juice (8) Cheese Cake (8) Pudding/Jelly (8) Resepi kuih muih (8) Masakan Pasta (7) Bubur / Desserts (6) Cooking & Baking Tips (6) Masakan Acar/Kerabu (6) Masakan Daging (6) Puff Pastry Resepi (6) Coklat Resepi (5) Cupcake Resepi (5) D.I.Y & Kraft (5) Holy Journey (5) Homemade Recipes (5) Jalan-Jalan Cari Makan (5) Masakan Menu Kampung (5) Masakan Seafood (5) Masakan Sup (5) My Blog (5) TIPS KESIHATAN (5) Cerita Merdeka (4) Hari Raya (4) Resepi Kuih Bingka (4) Tauhu/Tofu Resepi (4) The Ads (4) Agar-agar Resepi (3) Aiskrim Resepi (3) Apam Resepi (3) Apple Resepi (3) Cucur (3) Greetings (3) Jom Kenal (3) Kerepek/Snack (3) Muffins (3) Tart Resepi (3) Masakan Laksa (2) Mee (2) Pau Resepi (2) Pie Recipes (2) Roti/Bread (2) Salad Resepi (2) Sambal Resepi (2) Souffle recipes (2) TIRAMISU RECIPES (2) granola/muesli bars (2) nuffnang (2) Blondies Resepi (1) Burger (1) Grilled Foods Recipes (1) Informasi (1) Istilah masakan (1) Masakan India (1) Masakan Nasi (1) Masakan Telur (1) Media (1) Meringue Kisses Recipes (1) Minyak Herba Asma Mujarab Sdn Bhd (1) Minyak Herba Asmak (1) Pancake (1) Pavlova Recipes (1) Salad Dressing Resepi (1) Tahukah anda (1) Torte Cake Resepi (1) Tuiles Resepi (cookies) (1) food review (1) google adsense (1) minyak asmak (1) penawar asma (1) penawar asma pada bayi (1) sardine (1)

Blog Wani Sukarno Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign