28 August 2016

LEMON SQUEEZER

ASSALAMUALAIKUM....


sebelum ni ada jugak tengok dekat Lazada berapa harga untuk lemon squeezer ..starting harga mula dalam RM 15 lebih tak silap.. bawah pada tu tak ada. tapi jenis design  lain .. macam perah tekan dengan tangan.bentuk macam spanar kan.. hahh dah imaginasi macam tu pulak.. .kalau tengok kat tv pasal masak-masak semua tool dah macam perah tekan dengan tangan kan.. aishh macam - macam reka bentuk sekarang ..tengok dekat Lazada pun rambang mata .,,,tak tahu nak pilih

tapi wani macam tak berapa suka pulak ..bila tengok dekat Mydin tengok lah bahagian alat-alat masak.. nasib baik nak dongakkan kepala kat atas sebab benda ni dekat rak paling atas..tulis kat situ orange squeezer .. sebenarnya kotak tu tak boleh buka sebenarnya.. pandang kanan pandang kiri terus bukak.. hiii
oo bukan setakat orange jer boleh perah lemon pun boleh sebab ada 2 jenis dome kiranya 2 in one lah.. kalau kat Lazada tu ada bentuk macam ni tapi mahal sikit .. dome yang berwarna kuning tu jer yang boleh tanggal sebab yang itu dome besar untuk perah buah oren.harga dalam RM 4.90.. terkejut jugak.. sebab bekas tu kalau penuh dah macam boleh tuang sebab ada muncung,so tak tumpah la.. kalau dekat Lazada tu yang dalam RM 15 lebih tu  hanya untuk perah lemon jer,,

wani sebenarnya tak kisah tengok yang ni lagi berbaloi ambil lah yang ni... lagipun yang kat rumah ni lemon squeezer zaman bonda wani beli lagi.. hii.. macam tulah barang kat rumah selagi boleh guna selagi tu lah pakai.. tapi yang milik bonda wani ni ,plastik dia tu dah macam hakis ..sebab main selalu perah benda masam ,, lagipun usia pun dah tua dah,,,, lagipun design macam  tu tak masuk dalam pasaran terkini dah hiiii
Komen
0 Komen

No comments:

MY BELOVED FOLLOWERS,, THANKS

Google+ Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Ceritaku (218) Cake Recipes (50) Giveaway (26) Chiffon Cake (24) Contest (23) Masakan Ikan (22) Cooking & Baking & Kitchen Tips (21) NOXXA PRESSURE COOKER (21) Sudut Agama (19) advertorial (19) Biskut Resepi (18) Masakan Ayam (16) Masakan Cina (13) Masakan Sayur (13) Baking Tips (11) Brownies Resepi (10) Segmen (10) Beverages/Minuman/juice (8) Cheese Cake (8) Pudding/Jelly (8) Resepi kuih muih (8) Masakan Pasta (7) Bubur / Desserts (6) Cooking & Baking Tips (6) Masakan Acar/Kerabu (6) Masakan Daging (6) Puff Pastry Resepi (6) Coklat Resepi (5) Cupcake Resepi (5) D.I.Y & Kraft (5) Holy Journey (5) Homemade Recipes (5) Jalan-Jalan Cari Makan (5) Masakan Menu Kampung (5) Masakan Seafood (5) Masakan Sup (5) My Blog (5) TIPS KESIHATAN (5) Cerita Merdeka (4) Hari Raya (4) Resepi Kuih Bingka (4) Tauhu/Tofu Resepi (4) The Ads (4) Agar-agar Resepi (3) Aiskrim Resepi (3) Apam Resepi (3) Apple Resepi (3) Cucur (3) Greetings (3) Jom Kenal (3) Kerepek/Snack (3) Muffins (3) Tart Resepi (3) Masakan Laksa (2) Mee (2) Pau Resepi (2) Pie Recipes (2) Roti/Bread (2) Salad Resepi (2) Sambal Resepi (2) Souffle recipes (2) TIRAMISU RECIPES (2) granola/muesli bars (2) nuffnang (2) Blondies Resepi (1) Burger (1) Grilled Foods Recipes (1) Informasi (1) Istilah masakan (1) Masakan India (1) Masakan Nasi (1) Masakan Telur (1) Media (1) Meringue Kisses Recipes (1) Minyak Herba Asma Mujarab Sdn Bhd (1) Minyak Herba Asmak (1) Pancake (1) Pavlova Recipes (1) Salad Dressing Resepi (1) Tahukah anda (1) Torte Cake Resepi (1) Tuiles Resepi (cookies) (1) food review (1) google adsense (1) minyak asmak (1) penawar asma (1) penawar asma pada bayi (1) sardine (1)

Blog Wani Sukarno Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign