25 August 2016

CEMPEDAK PLU

ASSALAMUALAIKUM...


kurang sihat hari ini tapi gigih jugak nak menaip,, lagipun gambar dah ada dalam draft. ini kes pergi Mydin Kubang Kerian lepas.. musim sekarang kan musim buah.. biasanya kalau tak ada buah sangat memang kosong dalam raga- raga yang tersusun..tapi kali ini pergi semua penuh dengan buah 

dari jauh wani nampak macam buah nona.. buah nona ni buah sangat eksotik la jugak..seingat wani atok wani tanam pokok nona ni belakang rumah dia..sekarang susah nak jumpa orang tanam,,, lepas tu pergi la dekat nak tengok rupanya bukan buah nona.. tag kat buah tu tulis "cempedak plu".. tak tahu pun ada mini cempedak rupanya .. hiii.. yang cempedak buat goreng tu ada kenal la,, yang ni memang kecik buahnya .. ye ke cempedak ni.. jakun sebab kali pertama tengok .. haaa..macam mana isi kat dalam tak tahu... tapi letak tindih atas buah manggis .. yang itu je semua yang ada



Komen
1 Komen

1 comment:

anis abdullah said...

Suka buah nona. Dulu mak kita ada tanam. Makan terus petik dari pokok. La ni dah takde...kena makan anai2..

MY BELOVED FOLLOWERS,, THANKS

Google+ Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Ceritaku (219) Cake Recipes (50) Giveaway (26) Chiffon Cake (24) Contest (23) advertorial (23) Masakan Ikan (22) Cooking & Baking & Kitchen Tips (21) NOXXA PRESSURE COOKER (21) Sudut Agama (20) Biskut Resepi (18) Masakan Ayam (16) Masakan Cina (13) Masakan Sayur (13) Baking Tips (11) Brownies Resepi (10) Segmen (10) Beverages/Minuman/juice (8) Cheese Cake (8) Pudding/Jelly (8) Resepi kuih muih (8) Masakan Pasta (7) Bubur / Desserts (6) Cooking & Baking Tips (6) Masakan Acar/Kerabu (6) Masakan Daging (6) Puff Pastry Resepi (6) Coklat Resepi (5) Cupcake Resepi (5) D.I.Y & Kraft (5) Holy Journey (5) Homemade Recipes (5) Jalan-Jalan Cari Makan (5) Masakan Menu Kampung (5) Masakan Seafood (5) Masakan Sup (5) My Blog (5) TIPS KESIHATAN (5) Cerita Merdeka (4) Hari Raya (4) Resepi Kuih Bingka (4) Tauhu/Tofu Resepi (4) The Ads (4) Agar-agar Resepi (3) Aiskrim Resepi (3) Apam Resepi (3) Apple Resepi (3) Cucur (3) Greetings (3) Jom Kenal (3) Kerepek/Snack (3) Muffins (3) Tart Resepi (3) Masakan Laksa (2) Mee (2) Pau Resepi (2) Pie Recipes (2) Roti/Bread (2) Salad Resepi (2) Sambal Resepi (2) Souffle recipes (2) TIRAMISU RECIPES (2) granola/muesli bars (2) nuffnang (2) Blondies Resepi (1) Burger (1) Grilled Foods Recipes (1) Informasi (1) Istilah masakan (1) Masakan India (1) Masakan Nasi (1) Masakan Telur (1) Media (1) Meringue Kisses Recipes (1) Minyak Herba Asma Mujarab Sdn Bhd (1) Minyak Herba Asmak (1) Pancake (1) Pavlova Recipes (1) Salad Dressing Resepi (1) Tahukah anda (1) Torte Cake Resepi (1) Tuiles Resepi (cookies) (1) food review (1) google adsense (1) minyak asmak (1) penawar asma (1) penawar asma pada bayi (1) sardine (1)

Blog Wani Sukarno Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign