08 August 2016

MAKHLUK ANEH

ASSALAMUALAIKUM...


Dah lama perhatikan makhluk aneh berwarna keperangan ada bintik - bintik kat badan dan dalam banyak - banyak tu ada seekor yang berwarna kehitaman bentuk sama..dah lama jugak la bertapa dekat pokok ni.. Pokok ni sebenarnya pokok kacang botol, itu yang berselirat batangnya tu.. Wani tak perasan sebenarnya,bonda yang ajak suruh tengok. Dah la cara berehat macam tu..sampai sekarang berehat la kat situ

Nampak ke tak tu, habis zoom dah tu,, takut pulak nak zoom tercongok depan tu.. Kang tak pasal - pasal terbang kat muka, serangga ni ada sayap. Seingat wani kalau yang terbiasa tengok serangga yang menyerang pokok lada lebih kurang macam ni jugak,,tapi warna lain dan saiz pun lain..serangga jenis tu makan daun lada habis rosak yang spesis tu memang kami sembur racun.. Yang ni tak tau dok bertenggek entah berapa zaman dah..nampak pokok tak rosak, wani tanya bonda ada nak sembur racun ke, dia cakap tak payah lah ,, tak buat perangai pun ..takut berdosa tak pasal huuu..

Dan rasa la kot asyik rasa jer,,hii  ada yang jenis serangga kalau terpijak bau busuk tu pun macam bentuk ni jugak..tak apalah dok berehat kat situ asalkan jangan buat perangai ...ke ada orang lain tahu apa spesis serangga ni..wani pun rasa geli jugak tengok kalau serangga ni bergerak dah la dok ramai - ramai macam tu. 
Komen
2 Komen

2 comments:

Haffizul Iskandar said...

ish..apa tu? banyaknya..kalau saya, dah habis dah tu..ish!

www.ceritaejoy.com

Wani Sukarno said...

Tak tahulah apa benda huu

MY BELOVED FOLLOWERS,, THANKS

Google+ Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Ceritaku (219) Cake Recipes (50) Giveaway (26) Chiffon Cake (24) Contest (23) Masakan Ikan (22) Cooking & Baking & Kitchen Tips (21) NOXXA PRESSURE COOKER (21) Sudut Agama (19) advertorial (19) Biskut Resepi (18) Masakan Ayam (16) Masakan Cina (13) Masakan Sayur (13) Baking Tips (11) Brownies Resepi (10) Segmen (10) Beverages/Minuman/juice (8) Cheese Cake (8) Pudding/Jelly (8) Resepi kuih muih (8) Masakan Pasta (7) Bubur / Desserts (6) Cooking & Baking Tips (6) Masakan Acar/Kerabu (6) Masakan Daging (6) Puff Pastry Resepi (6) Coklat Resepi (5) Cupcake Resepi (5) D.I.Y & Kraft (5) Holy Journey (5) Homemade Recipes (5) Jalan-Jalan Cari Makan (5) Masakan Menu Kampung (5) Masakan Seafood (5) Masakan Sup (5) My Blog (5) TIPS KESIHATAN (5) Cerita Merdeka (4) Hari Raya (4) Resepi Kuih Bingka (4) Tauhu/Tofu Resepi (4) The Ads (4) Agar-agar Resepi (3) Aiskrim Resepi (3) Apam Resepi (3) Apple Resepi (3) Cucur (3) Greetings (3) Jom Kenal (3) Kerepek/Snack (3) Muffins (3) Tart Resepi (3) Masakan Laksa (2) Mee (2) Pau Resepi (2) Pie Recipes (2) Roti/Bread (2) Salad Resepi (2) Sambal Resepi (2) Souffle recipes (2) TIRAMISU RECIPES (2) granola/muesli bars (2) nuffnang (2) Blondies Resepi (1) Burger (1) Grilled Foods Recipes (1) Informasi (1) Istilah masakan (1) Masakan India (1) Masakan Nasi (1) Masakan Telur (1) Media (1) Meringue Kisses Recipes (1) Minyak Herba Asma Mujarab Sdn Bhd (1) Minyak Herba Asmak (1) Pancake (1) Pavlova Recipes (1) Salad Dressing Resepi (1) Tahukah anda (1) Torte Cake Resepi (1) Tuiles Resepi (cookies) (1) food review (1) google adsense (1) minyak asmak (1) penawar asma (1) penawar asma pada bayi (1) sardine (1)

Blog Wani Sukarno Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign