22 June 2016

SINGGANG TULANG KELANTANESE STYLE

ASSALAMUALAIKUM...


Salam semua, bulan puasa ni memang pening nak fikirkan menu, tapi wani lebih suka yang berkuah senang nak telan dengan nasi, buat sampai sahur berselera la sikit nak makan, nak makan sahur la yang paling tak lalu nak makan huu iyalah bangun pagi tengah mamai nak kena makan, tak makan nanti dalam perut tak ada makanan. Sabar ya hari ini dah hari ke 17, syukur alhamdulilah sampai sekarang tak ada lah masalah kesihatan.

Kali ini nak berkongsi resepi sup singgang tulang lembu, agak lama dah tak buat ni. Orang kelantan memang tak lari dari singgang, sampai ke tulang lembu pun buat singgang, sedap yaaa, boleh cuba buat, resepi ada kat page DARI DUNIA DAPURKU. kesemua gambar wani upload kat sana. Buat masa sekarang tak tempek kat blog, rasa nak bercerita kat sana dah panjang lebar dah. Selamat mencuba ! 

Komen
3 Komen

3 comments:

Norma NML said...

Suka makan singgang tulang mcm ni...biasanya saya guna tulang rusuk..letak halia lebih sikit..perhh..kecuq air liur..hihi

anajingga said...

kak ana tak pernah rasa lagi singgang tulang ni Wani, sedap ye??

Wani Sukarno said...

Sedap ni kak ana wajib buat hii

MY BELOVED FOLLOWERS,, THANKS

Google+ Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Ceritaku (218) Cake Recipes (50) Giveaway (26) Chiffon Cake (24) Contest (23) Masakan Ikan (22) Cooking & Baking & Kitchen Tips (21) NOXXA PRESSURE COOKER (21) Sudut Agama (19) advertorial (19) Biskut Resepi (18) Masakan Ayam (16) Masakan Cina (13) Masakan Sayur (13) Baking Tips (11) Brownies Resepi (10) Segmen (10) Beverages/Minuman/juice (8) Cheese Cake (8) Pudding/Jelly (8) Resepi kuih muih (8) Masakan Pasta (7) Bubur / Desserts (6) Cooking & Baking Tips (6) Masakan Acar/Kerabu (6) Masakan Daging (6) Puff Pastry Resepi (6) Coklat Resepi (5) Cupcake Resepi (5) D.I.Y & Kraft (5) Holy Journey (5) Homemade Recipes (5) Jalan-Jalan Cari Makan (5) Masakan Menu Kampung (5) Masakan Seafood (5) Masakan Sup (5) My Blog (5) TIPS KESIHATAN (5) Cerita Merdeka (4) Hari Raya (4) Resepi Kuih Bingka (4) Tauhu/Tofu Resepi (4) The Ads (4) Agar-agar Resepi (3) Aiskrim Resepi (3) Apam Resepi (3) Apple Resepi (3) Cucur (3) Greetings (3) Jom Kenal (3) Kerepek/Snack (3) Muffins (3) Tart Resepi (3) Masakan Laksa (2) Mee (2) Pau Resepi (2) Pie Recipes (2) Roti/Bread (2) Salad Resepi (2) Sambal Resepi (2) Souffle recipes (2) TIRAMISU RECIPES (2) granola/muesli bars (2) nuffnang (2) Blondies Resepi (1) Burger (1) Grilled Foods Recipes (1) Informasi (1) Istilah masakan (1) Masakan India (1) Masakan Nasi (1) Masakan Telur (1) Media (1) Meringue Kisses Recipes (1) Minyak Herba Asma Mujarab Sdn Bhd (1) Minyak Herba Asmak (1) Pancake (1) Pavlova Recipes (1) Salad Dressing Resepi (1) Tahukah anda (1) Torte Cake Resepi (1) Tuiles Resepi (cookies) (1) food review (1) google adsense (1) minyak asmak (1) penawar asma (1) penawar asma pada bayi (1) sardine (1)

Blog Wani Sukarno Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign