08 May 2016

KAKI AYAM




bulan Ramadan dah tak lama dah .. tapi seperti biasa lah,,, bulan puasa pun tak lagi, dah berderet susun balang biskut dalam mall.. rasanya nak tunggu sebulan nak raya tuh,, entah sedap lagi ke tak biskut tu hii,,orang yang terasa malas tu boleh la beli heheh..

kalau ingat dulu memang wani rajin nak buat biskut raya, sekarang ni nafsu nak membuat biskut raya dah tak macam dulu.. tengoklah kalau terasa nak buat ,, buat la jugak.. kalau tak buat memang takkan buat hii

ada setengah orang dia dah boring dah makan biskut raya, jadi tiap kali raya memang elak makan biskut , nak cari macam snek - snek ringan.. nak lari daripada biskut katanya.. ada jugak orang macam tu ,wani ingatkan tak ada.. : D..rasa dah menyimpang tajuk, nak cakap pasal kaki ayam tapi tercakap pasal biskut..sentuh pasal kaki ayam ni ada orang geli tak nak makan.. wani suka makan tapi ...ada tapi pulak.. tengok macam mana dimasak pulak .. biasanya masak sup sedap,, buat kerabu kaki ayam thai style.. Wallah masyuk.. Lagi sedap ..bertambah nasi..

semalam, masa wani nak ambil kerangka ayam..ingat nak buat bihun sup.. dekat rak barang basah,, ada seorang berstatus ibu kat sebelah,, wani terdengar dia bagi tahu anaknya  yang duduk atas troli, "mama tak makan kaki ayam". Hehe faham.. Faham tak semua orang makan kaki ayam , hatta pedal ayam dan hati ayam pun ada orang tak makan kan.. Kan..

Pernah beli ayam kat gerai ayam tepi jalan kadang - kadang penjual tiba - tiba letak 2 pasang kaki ayam .. Dan terselit jugak nampak hati ayam dan pedal ayam.. Katanya, orang sebelum ni tak nak semua tu..macam rugi pulak kan kira harga ayam sekali dengan kaki ayam timbang..tapi tak nak pulak..rezeki la buat orang lain yang datang. Hehe..

Selamat berhujung minggu ..alkisah kaki ayam hari ini..  🤗 .Dah lama tak makan kerabu kaki ayam, bulan puasa dah tak lama dah ,, memang kerabu kaki ayam yang famous kalau bulan ramadan. 



Komen
0 Komen

No comments:

MY BELOVED FOLLOWERS,, THANKS

Google+ Followers

Labels

Ceritaku (243) Cake Recipes (51) Giveaway (41) advertorial (37) NOXXA PRESSURE COOKER (26) Contest (25) Sudut Agama (25) Chiffon Cake (24) Masakan Ikan (23) Cooking & Baking & Kitchen Tips (21) Biskut Resepi (18) Masakan Ayam (16) Masakan Cina (15) Masakan Sayur (13) My Blog (13) Baking Tips (11) Brownies Resepi (11) Segmen (11) Beverages/Minuman/juice (8) Cheese Cake (8) Masakan Seafood (8) Pudding/Jelly (8) Resepi kuih muih (8) Cooking & Baking Tips (7) Masakan Pasta (7) Bubur / Desserts (6) Masakan Acar/Kerabu (6) Masakan Daging (6) Puff Pastry Resepi (6) Coklat Resepi (5) Cupcake Resepi (5) D.I.Y & Kraft (5) Greetings (5) Holy Journey (5) Homemade Recipes (5) Jalan-Jalan Cari Makan (5) Masakan Menu Kampung (5) Masakan Sup (5) TIPS KESIHATAN (5) Agar-agar Resepi (4) Cerita Merdeka (4) Hari Raya (4) Informasi (4) Muffins (4) Resepi Kuih Bingka (4) Salad Resepi (4) Tauhu/Tofu Resepi (4) The Ads (4) Aiskrim Resepi (3) Apam Resepi (3) Apple Resepi (3) Cucur (3) Jom Kenal (3) Kerepek/Snack (3) Mee (3) Sambal Resepi (3) Tart Resepi (3) Masakan Laksa (2) Media (2) Pau Resepi (2) Pie Recipes (2) Roti/Bread (2) Souffle recipes (2) TIRAMISU RECIPES (2) granola/muesli bars (2) nuffnang (2) Blondies Resepi (1) Burger (1) Grilled Foods Recipes (1) Istilah masakan (1) Masakan India (1) Masakan Nasi (1) Masakan Telur (1) Meringue Kisses Recipes (1) Minyak Herba Asma Mujarab Sdn Bhd (1) Minyak Herba Asmak (1) Pancake (1) Pavlova Recipes (1) Salad Dressing Resepi (1) Tahukah anda (1) Torte Cake Resepi (1) Tuiles Resepi (cookies) (1) food review (1) google adsense (1) minyak asmak (1) penawar asma (1) penawar asma pada bayi (1) sardine (1)

Blog Wani Sukarno Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign