04 March 2016

SEBAK RASA DI HATI :(

ASSALAMUALAIKUM...


Salam jumaat

semalam dah result SPM kan, seperti biasalah ada muka sambut dengan senyuman , ada air muka sambut dengan air mata,, bila tengok adik - adik ni ambil result SPM ,,Teringat zaman ambil result SPM jugak, tahniah buat adik - adik yang berjaya mencapai keputusan yang cemerlang, mara lagi ke hadapan,banyak lagi perancangan yang ke hadapan, semoga Allah permudahkan buat mereka.  buat yang kurang berjaya ataupun berasa result tu mengecewakan, jadikanlah itu salah satu cabaran untuk melangkah ke hadapan, banyak lagi onak dan duri yang perlu ditempuhi. Penilaian peperiksaan bukan tiket kejayaan dalam hidup..Banyak lagi proses untuk mematangkan diri dalam tempoh kehidupan yang bakal kita lalui.. 

Sejak semalam wani baca berita ,rasanya ada dua orang pelajar yang tak sempat ambil keputusan SPM, sebab dah pergi menemui pencipta terlebih dahulu, rasa sayu dan pilu di hati bila tengok keputusan SPM kedua - dua arwah ni cemerlang. Tak boleh nak bayang perasaan mak ayah dia. :(. anak pergi dulu tak sempat ambil keputusan SPM, Fasa kehidupan baru nak bermula tapi ALLAH dah jemput terlebih dahulu. Lumrah kehidupan, ajal maut ALLAH jua yang tahu, kenapa asbab Allah jemput awal , Dia jua yang maha mengetahui, siapalah kita untuk mempertikaikan keputusan Allah. Mudah - mudahan kedua - dua keluarga ini tabah walaupun ketiadaan anak di sisi. 







Komen
0 Komen

No comments:

MY BELOVED FOLLOWERS,, THANKS

Google+ Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Ceritaku (219) Cake Recipes (50) Giveaway (26) Chiffon Cake (24) Contest (23) Masakan Ikan (22) Cooking & Baking & Kitchen Tips (21) NOXXA PRESSURE COOKER (21) advertorial (20) Sudut Agama (19) Biskut Resepi (18) Masakan Ayam (16) Masakan Cina (13) Masakan Sayur (13) Baking Tips (11) Brownies Resepi (10) Segmen (10) Beverages/Minuman/juice (8) Cheese Cake (8) Pudding/Jelly (8) Resepi kuih muih (8) Masakan Pasta (7) Bubur / Desserts (6) Cooking & Baking Tips (6) Masakan Acar/Kerabu (6) Masakan Daging (6) Puff Pastry Resepi (6) Coklat Resepi (5) Cupcake Resepi (5) D.I.Y & Kraft (5) Holy Journey (5) Homemade Recipes (5) Jalan-Jalan Cari Makan (5) Masakan Menu Kampung (5) Masakan Seafood (5) Masakan Sup (5) My Blog (5) TIPS KESIHATAN (5) Cerita Merdeka (4) Hari Raya (4) Resepi Kuih Bingka (4) Tauhu/Tofu Resepi (4) The Ads (4) Agar-agar Resepi (3) Aiskrim Resepi (3) Apam Resepi (3) Apple Resepi (3) Cucur (3) Greetings (3) Jom Kenal (3) Kerepek/Snack (3) Muffins (3) Tart Resepi (3) Masakan Laksa (2) Mee (2) Pau Resepi (2) Pie Recipes (2) Roti/Bread (2) Salad Resepi (2) Sambal Resepi (2) Souffle recipes (2) TIRAMISU RECIPES (2) granola/muesli bars (2) nuffnang (2) Blondies Resepi (1) Burger (1) Grilled Foods Recipes (1) Informasi (1) Istilah masakan (1) Masakan India (1) Masakan Nasi (1) Masakan Telur (1) Media (1) Meringue Kisses Recipes (1) Minyak Herba Asma Mujarab Sdn Bhd (1) Minyak Herba Asmak (1) Pancake (1) Pavlova Recipes (1) Salad Dressing Resepi (1) Tahukah anda (1) Torte Cake Resepi (1) Tuiles Resepi (cookies) (1) food review (1) google adsense (1) minyak asmak (1) penawar asma (1) penawar asma pada bayi (1) sardine (1)

Blog Wani Sukarno Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign