08 March 2016

PANDUAN SOLAT GERHANA

ASSALAMUALAIKUM....


esok gerhana matahari akan berlaku pada pukul dalam 7 pagi lebih kot.. wani dah lama dengar ni kata 9 Mac ni fenomena gerhana matahari ..salah satu tanda kebesaran Allah,, yang mencipta seluruh alam, buat manusia supaya berfikir dengan akal.. bila berlaku tanda- tanda kebesaran Allah macam ni , terasa keinsafan tu hadir dalam diri, terasa begitu kerdil diri ini. .

bagi sesiapa yang pernah biasa sembahyang solat sunat gerhana tak jadi masalah, jarang-jarang pun nak berlaku, tapi biasanya benda yang kita jarang nak tengok ni tak ingat dah macam mana solatnya..kena belek buku solat baca dan faham balik pasal solat sunat ni, insyaallah boleh la tu, memotivasikan diri dan juga untuk orang lain, lagipun sebagai tanda kita bersyukur di atas kebesaran Allah, kerana masih diberi peluang untuk bernafas di bumi Allah..

lagipun solat ni sunat muakkad, kepada sesiapa yang ada masa untuk mengerjakan solat sunat gerhana, kat bawah ni ada panduan macam mana nak tunaikan solat sunat gerhana,,lebih afdal kalau ditunaikan secara berjemaah.. solat sendiri pun boleh juga..



Komen
0 Komen

No comments:

MY BELOVED FOLLOWERS,, THANKS

Google+ Followers

Blog Wani Sukarno Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign