08 March 2016

PANDUAN SOLAT GERHANA

ASSALAMUALAIKUM....


esok gerhana matahari akan berlaku pada pukul dalam 7 pagi lebih kot.. wani dah lama dengar ni kata 9 Mac ni fenomena gerhana matahari ..salah satu tanda kebesaran Allah,, yang mencipta seluruh alam, buat manusia supaya berfikir dengan akal.. bila berlaku tanda- tanda kebesaran Allah macam ni , terasa keinsafan tu hadir dalam diri, terasa begitu kerdil diri ini. .

bagi sesiapa yang pernah biasa sembahyang solat sunat gerhana tak jadi masalah, jarang-jarang pun nak berlaku, tapi biasanya benda yang kita jarang nak tengok ni tak ingat dah macam mana solatnya..kena belek buku solat baca dan faham balik pasal solat sunat ni, insyaallah boleh la tu, memotivasikan diri dan juga untuk orang lain, lagipun sebagai tanda kita bersyukur di atas kebesaran Allah, kerana masih diberi peluang untuk bernafas di bumi Allah..

lagipun solat ni sunat muakkad, kepada sesiapa yang ada masa untuk mengerjakan solat sunat gerhana, kat bawah ni ada panduan macam mana nak tunaikan solat sunat gerhana,,lebih afdal kalau ditunaikan secara berjemaah.. solat sendiri pun boleh juga..



Komen
0 Komen

No comments:

MY BELOVED FOLLOWERS,, THANKS

Google+ Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Ceritaku (219) Cake Recipes (50) Giveaway (26) Chiffon Cake (24) Contest (23) Masakan Ikan (22) Cooking & Baking & Kitchen Tips (21) NOXXA PRESSURE COOKER (21) Sudut Agama (19) advertorial (19) Biskut Resepi (18) Masakan Ayam (16) Masakan Cina (13) Masakan Sayur (13) Baking Tips (11) Brownies Resepi (10) Segmen (10) Beverages/Minuman/juice (8) Cheese Cake (8) Pudding/Jelly (8) Resepi kuih muih (8) Masakan Pasta (7) Bubur / Desserts (6) Cooking & Baking Tips (6) Masakan Acar/Kerabu (6) Masakan Daging (6) Puff Pastry Resepi (6) Coklat Resepi (5) Cupcake Resepi (5) D.I.Y & Kraft (5) Holy Journey (5) Homemade Recipes (5) Jalan-Jalan Cari Makan (5) Masakan Menu Kampung (5) Masakan Seafood (5) Masakan Sup (5) My Blog (5) TIPS KESIHATAN (5) Cerita Merdeka (4) Hari Raya (4) Resepi Kuih Bingka (4) Tauhu/Tofu Resepi (4) The Ads (4) Agar-agar Resepi (3) Aiskrim Resepi (3) Apam Resepi (3) Apple Resepi (3) Cucur (3) Greetings (3) Jom Kenal (3) Kerepek/Snack (3) Muffins (3) Tart Resepi (3) Masakan Laksa (2) Mee (2) Pau Resepi (2) Pie Recipes (2) Roti/Bread (2) Salad Resepi (2) Sambal Resepi (2) Souffle recipes (2) TIRAMISU RECIPES (2) granola/muesli bars (2) nuffnang (2) Blondies Resepi (1) Burger (1) Grilled Foods Recipes (1) Informasi (1) Istilah masakan (1) Masakan India (1) Masakan Nasi (1) Masakan Telur (1) Media (1) Meringue Kisses Recipes (1) Minyak Herba Asma Mujarab Sdn Bhd (1) Minyak Herba Asmak (1) Pancake (1) Pavlova Recipes (1) Salad Dressing Resepi (1) Tahukah anda (1) Torte Cake Resepi (1) Tuiles Resepi (cookies) (1) food review (1) google adsense (1) minyak asmak (1) penawar asma (1) penawar asma pada bayi (1) sardine (1)

Blog Wani Sukarno Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign