12 February 2016

NOSTALGIA KAMPUNG TASEK

ASSALAMUALAIKUM...


dah lama wani tak ke tempat ni.. tempat nostalgia zaman kanak-kanak wani.. bermain dengan sepupu sepapat masa kanak-kanak.. kat sini lah jugak wani main masak-masak..hii..lupa nak snap tempat atas tu, macam ada tembok, kat tembok tu ada lubang ,suka sangat menumbuk bahan nak masak dalam tu hii.. sebab masa pergi ni hujan rintik-rintik, cuaca hari tu kejap hujan kejap tak,jadinya nak ambil gambar pun takut hujan, payung tak bawa.. :D.. rasanya kalau nak berlari balik ke rumah mak saudara wani tu .basah baju..

jambatan ni sekarang,  keretapi dah tak lalu dah.. masa zaman wani kanak-kanak dulu selalu, masa kat rumah nenek wani, bunyi hon keretapi tu kuat sangat.. kalau kebetulan lalu.. jalan keretapi ni biasalah laluan penduduk kampung dulu-dulu

masa berlalu, tempat ni pun dah berubah sikit..rasanya dulu lagi semak  sangat,,sekarang macam dah boleh buat eko- pelancongan.nampak macam dalam dilwale tak haa..tempat ni banyak kenangan..petang-petang wani budak-budak suka tengok arwah atuk wani bawak lembu peliharaan lintas kat tasek ni.. berenang dari seberang sana ke seberang sini..nak balik ke kandang, pandai haiwan ikut arahan tuannya.. dulu wani takut kalau nak berjalan atas landasan keretapi tu.. takut tengok bawah macam gayat ..dah la air tasek tu hitam.. kami selalu suka main cabar-mencabar,, siapa boleh sampai berjalan atas landasan tu ..bermula dari sini sampai la seberang sana.. ok dia hero..hii. tak tahulah budak-budak zaman sekarang.. ada ke macam kita main dulu-dulu


tak puas datang sini sebenarnya.. hari tu sambil-sambil nak pergi makan kenduri kahwin sepupu wani.. singgah sini kejap sambil teringat memori lalu.. sekarang pemandangan makin cantik.. nanti lah pergi lain kali. tahun lepas tak banjir,, sebab kat tasek ni kalau air naik memang melimpah.Ikut cakap sepupu wani, kalau petang kena hati -hati sikit nak jalan atas landasan tu.sebab kat tengah landasan tu kalau perhati betul-betul macam ada belukar kat jambatan tu kan.. kat situlah..  macam ada tempat orang menghisap ganja sebab terjumpa jarum la...dan macam-macam lah..tak berapa nak selamat dah...
Komen
0 Komen

No comments:

MY BELOVED FOLLOWERS,, THANKS

Google+ Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Ceritaku (218) Cake Recipes (50) Giveaway (26) Chiffon Cake (24) Contest (23) Masakan Ikan (22) Cooking & Baking & Kitchen Tips (21) NOXXA PRESSURE COOKER (21) Sudut Agama (19) advertorial (19) Biskut Resepi (18) Masakan Ayam (16) Masakan Cina (13) Masakan Sayur (13) Baking Tips (11) Brownies Resepi (10) Segmen (10) Beverages/Minuman/juice (8) Cheese Cake (8) Pudding/Jelly (8) Resepi kuih muih (8) Masakan Pasta (7) Bubur / Desserts (6) Cooking & Baking Tips (6) Masakan Acar/Kerabu (6) Masakan Daging (6) Puff Pastry Resepi (6) Coklat Resepi (5) Cupcake Resepi (5) D.I.Y & Kraft (5) Holy Journey (5) Homemade Recipes (5) Jalan-Jalan Cari Makan (5) Masakan Menu Kampung (5) Masakan Seafood (5) Masakan Sup (5) My Blog (5) TIPS KESIHATAN (5) Cerita Merdeka (4) Hari Raya (4) Resepi Kuih Bingka (4) Tauhu/Tofu Resepi (4) The Ads (4) Agar-agar Resepi (3) Aiskrim Resepi (3) Apam Resepi (3) Apple Resepi (3) Cucur (3) Greetings (3) Jom Kenal (3) Kerepek/Snack (3) Muffins (3) Tart Resepi (3) Masakan Laksa (2) Mee (2) Pau Resepi (2) Pie Recipes (2) Roti/Bread (2) Salad Resepi (2) Sambal Resepi (2) Souffle recipes (2) TIRAMISU RECIPES (2) granola/muesli bars (2) nuffnang (2) Blondies Resepi (1) Burger (1) Grilled Foods Recipes (1) Informasi (1) Istilah masakan (1) Masakan India (1) Masakan Nasi (1) Masakan Telur (1) Media (1) Meringue Kisses Recipes (1) Minyak Herba Asma Mujarab Sdn Bhd (1) Minyak Herba Asmak (1) Pancake (1) Pavlova Recipes (1) Salad Dressing Resepi (1) Tahukah anda (1) Torte Cake Resepi (1) Tuiles Resepi (cookies) (1) food review (1) google adsense (1) minyak asmak (1) penawar asma (1) penawar asma pada bayi (1) sardine (1)

Blog Wani Sukarno Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign