16 December 2015

Tanda - tanda gangguan Jin dan Syaiton (angkara Sihir, Saka, Lintasan atau A'in)

ASSALAMUALAIKUM......


Sebagai orang islam kita mesti percaya kepada perkara - perkara yang ghaib. Kalau Lihat zaman sekarang berapa ramai orang masih percaya ataupun tidak..sebab zaman sekarang tak macam dulu, moden sangat..  Kadang - kadang kita tak fikir langsung pun tentang  kewujudan mereka yang sentiasa bersama kita. Pergi berubat dekat hospital pun doktor tak boleh nak kesan penyakit.. Akhirnya pergi berubat secara rawatan islam.. Jangan ambil ringan pasal ni sebab lama - lama ia akan menjadi satu penyakit jika berterusan tanpa dirawat.  Encik Tuan Asmawi ni wani pernah tengok dia kat tv Al hijrah .. Tak ingat dah dalam program apa.. Wani ambil ni dalam page facebook dia..bukti ya screenshot kat atas. 

Kalau nampak tanda macam ni pergilah rawat. Wani cakap ni atas dasar pengalaman wani sendiri.. Sebab wani  pernah buat rawatan islam.. Dah bertahun dah wani sakit sebelum ni, orang nampak macam sihat.. Tetapi apa yang berlaku sebaliknya lain.. disebabkan doktor sendiri tak dapat kesan apa penyakit wani, siap perut scan takut ada ketumbuhan dalam perut . Doktor kata tak ada.. pakcik saudara wani syorkan wani dapatkan perubatan rawatan islam.. .. Begitulah al kisahnya .. Wani nak kenang sakit wani, nak menangis rasa... Sebab tak nak orang pandang ringan masalah macam ni.. Terutamanya bab mimpi.. Ramai orang ambil ringan pasal mimpi.. Sejak tengok klip video dari Ustaz Sharhan, banyak sangat info pasal jin, dan makhluk seangkatan nya.. Rajin - rajin lah tengok klip video dari Ustaz Sharhan.. Jangan buat ambil tak tahu.. Jin dan syaiton yang kafir ni tak lain mereka nak kacau hidup  manusia jer.. Nak takut tu takut kat Allah sahaja.. " mereka " pun makhluk ciptaan Allah juga.. Cuma kita tak nampak buat apa nak takut kalau mereka pun Allah yang ciptakan.semoga kita semua terpelihara dari segala makhluk seperti jin dan syaitan yang terkutuk.. Sentiasalah baca doa doa sebagai ayat  pendinding diri.. Dan selalulah berdoa kepada Allah.. Segala apa yang terjadi ada hikmah tersendiri.. 

Berikut adalah antara simptom-simptom yang menunjukkan seseorang itu telah terkena atau adanya gangguan Jin dan Syaiton (angkara Sihir, Saka, Lintasan atau A'in):

1.  Badan terasa berat / lemah / panas / sejuk tanpa sebab munasabah

2.  Badan terasa bisa-bisa / gatal / miang tanpa sebab klinikal
3.  Batuk yang berpanjangan tanpa sebab klinikal
4.  Bau nafas yang terlalu busuk
5.  Bau wangian / busuk / hanyir / hangit yang tidak diketahui puncanya
6.  Bayi kerap menangis
7.  Belakang tengkuk / bahu terasa berat
8.  Benda bergerak / berubah tempat dengan sendirinya tanpa sebab  munasabah
9.  Bermimpi bayi / kanak-kanak 
10. Bunyi air pili dibuka di tandas / bilik mandi
11. Bunyi perabot / benda berat / tukul besi diseret / dihempas di rumah atas (flat, apartment, condo)
12.. Bunyi guli / bola ping-pong / menumbuk dengan lesung di rumah atas (flat, apartment, condo)
13. Bunyi orang berjalan di dalam / tingkat atas rumah
14. Bunyi pasir jatuh di atas syiling atau bumbung rumah
15. Bunyi sesuatu mencakar bumbung / pintu / tingkap
16. Darah haid turun lebih dari 15 hari
17. Gagal melakukan hubungan kelamin tanpa sebab munasabah
18. Gelisah dan panas di tengkuk bila dengar bacaan Al-Quran
19. Hujung jari kaki / tangan sering terasa menyucuk / kebas

20. Kaki atau tangan berasa berat
21. Kaki, tangan atau anggota badan lain terasa panas
22. Kemurungan yang berpanjangan
23. Kerap berdebar / takut / gagap / sesak nafas
24. Kerap keguguran
25. Kerap sendawa bila mendengar Al-Quran
26. Ketumbuhan ganjil pada anggota badan
27. Kuat berangan  / berkhayal / hilang daya tumpuan
28. Lampu / alat elektrik terpadam dengan sendirinya
29. Loya / sebu perut tanpa sebab klinikal
30. Malas mengerjakan Solat dan beribadat
31. Marah secara keterlaluan / panas baran
32. Melihat lembaga / jin / hantu secara terus
33. Mendengar suara berbisik / menyergah / memanggil nama
34. Mengantuk bila dengar Al-Quran
35. Mengunyah gigi sewaktu tidur
36. Mimpi jatuh dari tempat tinggi, melayang atau terbang
37. Mimpi makan 
38. Mimpi ular, kelawar, lembu, anjing, serigala, gajah, harimau dan binatang buas
39. Mimpi apa jua yang menakutkan
40. Mimpi serangga berbisa seperti lipan, kala jengking, labah-labah dan sebagainya
41. Mimpi tempat yang kotor; seperti tandas, longkang dan sebagainya
42. Nafsu seks yang melampau / tidak normal
43. Nampak kepulan asap hitam / putih dalam rumah / bilik / premis perniagaan
44. Pelupa / Nyanyuk tanpa sebab klinikal
45. Pintu / Tingkap bergegar / terbuka dengan sendirinya
46. Ragu-ragu tentang keimanan diri / ingin murtad
47. Sakit / takut ketika ziarah orang meninggal 
48. Sakit bebola mata
49. Sakit di bahagian ulu hati, tulang rusuk, pinggang atau belikat tanpa sebab klinikal
50. Sakit jiwa / mental / gila
51. Sakit kepala, dada, tangan atau kaki selepas waktu Asar ke atas
52. Sakit perut tanpa sebab klinikal
53. Sakit tapak kaki / tumit yang berpanjangan
54. Sayang melampau-lampau pada orang yang baru dikenali
55. Selalu ditindih / dicekik ketika tidur
56. Selalu melihat kelibat / bayangan di rumah
57. Sering kehilangan wang secara tiba-tiba
58. Sering pengsan tanpa sebab klinikal
59. Sering terjaga di waktu malam / tengah malam
60. Sesuatu menyentap kaki semasa sedar atau tidur
61. Sikap berubah secara tiba-tiba (kepada yang negatif)
62. Suami isteri / penghuni rumah / pekerja kerap bertengkar walaupun perkara kecil
63. Suka bangun tidur selepas tengahari
64. Suka bercakap besar, takbur, riak dan bangga-diri
65. Suka bercakap seorang diri tanpa sebab munasabah
66. Suka berbuat maksiat
67. Suka melihat diri di dalam cermin
68. Suka menggulung rambut dengan jari
69. Suka mengingati / bercakap tentang perkara-perkara lucah
70. Suka tidur di dalam keadaan berbogel dan meniarap
71. Suka melakukan onani / gemar pada pakaian dalam orang lain
72. Suka tidur pada siang hari
73. Sukar mendapat jodoh
74. Sukar mendapat zuriat
75. Sukar tidur malam
76. Tanda lebam pada anggota badan
77. Terasa ada lembaga tidur bersama / bersetubuh / menganggu / berdialog ketika tidur
78.  Terasa benda bergerak-gerak di bawah kulit
79.  Terasa diri selalu diperhatikan / diekori
80.  Terlalu rasa rendah diri / tidak berkeyakinan / hilang semangat
81.  Terasa bahu ditepuk dari belakang
82.  Terasa terkena renjisan air
83.  Udara di dalam rumah / premis perniagaan berasa mampat
dan sebagainya lagi...

PENTING: Jika anda ada mengalami sekurang-kurangnya TIGA (3) simptom yang disenaraikan di atas, segeralah berjumpa dengan Perawat Islam yang diyakini untuk mendapatkan rawatan. Gangguan Jin dan Syaiton yang berterusan boleh membawa kepada berbagai gejala Penyakit dan Masalah yang lebih serius, kronik dan sukar untuk disembuhkan. Wallahua'lam.


Komen
0 Komen

No comments:

MY BELOVED FOLLOWERS,, THANKS

Google+ Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Ceritaku (219) Cake Recipes (50) Giveaway (26) Chiffon Cake (24) Contest (23) Masakan Ikan (22) advertorial (22) Cooking & Baking & Kitchen Tips (21) NOXXA PRESSURE COOKER (21) Sudut Agama (19) Biskut Resepi (18) Masakan Ayam (16) Masakan Cina (13) Masakan Sayur (13) Baking Tips (11) Brownies Resepi (10) Segmen (10) Beverages/Minuman/juice (8) Cheese Cake (8) Pudding/Jelly (8) Resepi kuih muih (8) Masakan Pasta (7) Bubur / Desserts (6) Cooking & Baking Tips (6) Masakan Acar/Kerabu (6) Masakan Daging (6) Puff Pastry Resepi (6) Coklat Resepi (5) Cupcake Resepi (5) D.I.Y & Kraft (5) Holy Journey (5) Homemade Recipes (5) Jalan-Jalan Cari Makan (5) Masakan Menu Kampung (5) Masakan Seafood (5) Masakan Sup (5) My Blog (5) TIPS KESIHATAN (5) Cerita Merdeka (4) Hari Raya (4) Resepi Kuih Bingka (4) Tauhu/Tofu Resepi (4) The Ads (4) Agar-agar Resepi (3) Aiskrim Resepi (3) Apam Resepi (3) Apple Resepi (3) Cucur (3) Greetings (3) Jom Kenal (3) Kerepek/Snack (3) Muffins (3) Tart Resepi (3) Masakan Laksa (2) Mee (2) Pau Resepi (2) Pie Recipes (2) Roti/Bread (2) Salad Resepi (2) Sambal Resepi (2) Souffle recipes (2) TIRAMISU RECIPES (2) granola/muesli bars (2) nuffnang (2) Blondies Resepi (1) Burger (1) Grilled Foods Recipes (1) Informasi (1) Istilah masakan (1) Masakan India (1) Masakan Nasi (1) Masakan Telur (1) Media (1) Meringue Kisses Recipes (1) Minyak Herba Asma Mujarab Sdn Bhd (1) Minyak Herba Asmak (1) Pancake (1) Pavlova Recipes (1) Salad Dressing Resepi (1) Tahukah anda (1) Torte Cake Resepi (1) Tuiles Resepi (cookies) (1) food review (1) google adsense (1) minyak asmak (1) penawar asma (1) penawar asma pada bayi (1) sardine (1)

Blog Wani Sukarno Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign