27 November 2015

BILA WAKTU MAKAN ANDA?

ASSALAMUALAIKUM...


Dah nak penghujung bulan 11,bumi kelantan ni  sejak semalam lagi hujan turun sampai la ke hari ini. Nampak macam dah nak musim banjir..harap2 tak la berlarutan teruk macam tahun lepas.  Baru 3 hari lepas tak silap , cerah jer cuaca.Musim ni sibuk dengan kenduri kahwin.. Hujan2 macam ni segala aktiviti terbantut... Kat depan rumah ni pun ada kenduri kahwin.. Kasihan pulak hujan2 nak buat kerja. Terlebih muqaddimah pulak 

Sebenarnya, kalau sesiapa yang betul-betul berdisiplin, memang tabik la.. wani akui  tak boleh buat macam ni.. kalau dulu ikut sekejap, lepas tu tunggang langgang balik huuu tapi sebenarnya ia bagus untuk perut.. ingat perut ni sesuka hati asyik nak makan ke.. alahai macam dah bagi nasihat,,, diri sendiri pun tak berdisiplin lagi .. maaf ya.. itulah kita ni terlalu sibuk sampai tak termakan... kadang - kadang tak lalu makan pun ada.sampai gastrik.

nak betul-betul berdisiplin ikut cara ni,, tetapi berapa ramai yang mungkin betul2 ikut.. itulah masalahnya.. insyaAllah jika semangat ada boleh ..


Komen
0 Komen

No comments:

MY BELOVED FOLLOWERS,, THANKS

Google+ Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Ceritaku (219) Cake Recipes (50) Giveaway (26) Chiffon Cake (24) Contest (23) Masakan Ikan (22) Cooking & Baking & Kitchen Tips (21) NOXXA PRESSURE COOKER (21) Sudut Agama (19) advertorial (19) Biskut Resepi (18) Masakan Ayam (16) Masakan Cina (13) Masakan Sayur (13) Baking Tips (11) Brownies Resepi (10) Segmen (10) Beverages/Minuman/juice (8) Cheese Cake (8) Pudding/Jelly (8) Resepi kuih muih (8) Masakan Pasta (7) Bubur / Desserts (6) Cooking & Baking Tips (6) Masakan Acar/Kerabu (6) Masakan Daging (6) Puff Pastry Resepi (6) Coklat Resepi (5) Cupcake Resepi (5) D.I.Y & Kraft (5) Holy Journey (5) Homemade Recipes (5) Jalan-Jalan Cari Makan (5) Masakan Menu Kampung (5) Masakan Seafood (5) Masakan Sup (5) My Blog (5) TIPS KESIHATAN (5) Cerita Merdeka (4) Hari Raya (4) Resepi Kuih Bingka (4) Tauhu/Tofu Resepi (4) The Ads (4) Agar-agar Resepi (3) Aiskrim Resepi (3) Apam Resepi (3) Apple Resepi (3) Cucur (3) Greetings (3) Jom Kenal (3) Kerepek/Snack (3) Muffins (3) Tart Resepi (3) Masakan Laksa (2) Mee (2) Pau Resepi (2) Pie Recipes (2) Roti/Bread (2) Salad Resepi (2) Sambal Resepi (2) Souffle recipes (2) TIRAMISU RECIPES (2) granola/muesli bars (2) nuffnang (2) Blondies Resepi (1) Burger (1) Grilled Foods Recipes (1) Informasi (1) Istilah masakan (1) Masakan India (1) Masakan Nasi (1) Masakan Telur (1) Media (1) Meringue Kisses Recipes (1) Minyak Herba Asma Mujarab Sdn Bhd (1) Minyak Herba Asmak (1) Pancake (1) Pavlova Recipes (1) Salad Dressing Resepi (1) Tahukah anda (1) Torte Cake Resepi (1) Tuiles Resepi (cookies) (1) food review (1) google adsense (1) minyak asmak (1) penawar asma (1) penawar asma pada bayi (1) sardine (1)

Blog Wani Sukarno Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign