15 May 2015

BERAS TIRUAN



Salam semua

Mengucap panjang bila tengok video ni. Ya Allah, manusia bila pemikiran dah melampaui batasan..macam ni lah.. kalau dulu pasal telur tiruan.. tahun bila tak ingat dah.. kecoh mogok telur..tahun ni kecoh pasal beras tiruan. Negara China ni memang no 1 kalau bab tiru2 ni kan. 

Wani  rasa dah heboh pasal beras tiruan. Video ni dapat kat wassap.. bila dah siap sebijik macam beras.. memang kalau letak seguni kat kedai, orang tak perasan pun tu beras tiruan. Berhati2 ya semua.. lepas ni ada orang mogok beras pulak.. tak hairan lah.. apa tujuan reka benda2 macam ni tak tahulah.. bukannya ada kebaikan pun .. makin buruk padahnya adalah makan beras tiruan ni.. dunia oh dunia .. makin mundur bukan makin maju.. mundur sebab  kes otak tak boleh pakai

BERAS PALSU

- Pihak berkuasa di Singapura telah melaporkan bahawa terdapat beras palsu yang diperbuat dari plastik resin dan kentang atau keledek.Beras ini nampak ori tetapi bila dimasak ia kelihatan kenyal dan keras."Makan tiga mangkuk beras palsu ini seperti makan satu beg plastik," kata seorang pegawai dari Persatuan Restoran Cina. Dari aspek kesihatan pula beras ini jika dimakan dalam tempoh tertentu boleh menyebabkan penyakit kanser.

Nota: tak boleh nak upload video pulak.. sorry ya..



Posted via Blogaway


Komen
0 Komen

No comments:

MY BELOVED FOLLOWERS,, THANKS

Google+ Followers

Blog Wani Sukarno Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign