31 March 2015

GRILLED CHOCOLATE BANANA MELTS

ASSALAMUALAIKUM...



salam semua

alhamdulillah ..sejak 2- 3 hari ni hujan turun.. walaupun mulanya tu macam malu2 jer hujan nak turun..main sikit2..hari ni pun lebat sikit hujan sebelah pagi tu.. sejuk sikit suhu..hari ni pun last bulan 3 ..esok 1 April dah start GST.. macam dup dap dup dap la pulak.. semalam ada la tapau nasi ayam ..dah lama betul tak main tapau2 nasi ni..sekali caj RM 4.50 mak aii.. wani last beli nasi ayam RM 3.50 . tapi beli kedai lain yang ni...mendadaknya naik.. wani rasa macam dah dok kat KL... balik rumah tengok-tengok sambal kicap tak der, tomato x der, timun punnn x der..eh apasal jual nasi ayam x lengkap caj sampai RM 4.50 ..sampai adik wani cakap nak bagi penumbuk.. tak perasan la masa bungkus2 tu kita bukannya tengok dia buat apa.. panas tu panas la jugak.. tapi  sabor je lah ..

oklah ya kita teruskan aktiviti yang dah lepas ..maaf ya wani bukan penggemar pisang..kalau seketoii macam ni heheh..tapi sebab teringin nak mencuba sebab semua bahan ada kat pantry.. tukang makan pun ada ..so wani teruskan bereksperimen..inilah dia hasilnya ..kalau ikutkan panggang atas bara api..wani guna pemanggang ajaib ..grill atas dapur ..ok jugak..

bolehlah kalau nak kelainan nak makan pisang macam ni..resepi pun senang sangat..marshmallow tu akan kembang ada la melekat sikit kat kertas foil tu..selepas grill



GRILLED CHOCOLATE BANANA MELTS
SUMBER : TABLESPOONS.COM

BAHAN-BAHAN
1 biji pisang
2 sudu besar marshmallow ( wani guna yang besar tu lepas tu potong kecik2)
coklat chip secukupnya
aluminium sheet secukupnya .. cukup la untuk balut 1 biji pisang


CARA-CARA
1.pisang dibelah 2 dan letak atas aluminium foil.taburkan marshmallow dan coklat chip
2. bungkus hati-hati dengan aluminium foil biar kedua-dua pisang tu bercantum
3. jangan bungkus kemas sangat  biar kat atas tu berongga sikit sebab marshmallow akan kembang nanti
4. panggang la dalam 2-3 minit sampai marshmallow tu cair.wani panggang kedua-dua belah

Komen
1 Komen

1 comment:

HeNRieTTa JoSe said...

yummy...nmpak sangat sedap...

MY BELOVED FOLLOWERS,, THANKS

Google+ Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Ceritaku (219) Cake Recipes (50) Giveaway (26) Chiffon Cake (24) Contest (23) Masakan Ikan (22) Cooking & Baking & Kitchen Tips (21) NOXXA PRESSURE COOKER (21) Sudut Agama (19) advertorial (19) Biskut Resepi (18) Masakan Ayam (16) Masakan Cina (13) Masakan Sayur (13) Baking Tips (11) Brownies Resepi (10) Segmen (10) Beverages/Minuman/juice (8) Cheese Cake (8) Pudding/Jelly (8) Resepi kuih muih (8) Masakan Pasta (7) Bubur / Desserts (6) Cooking & Baking Tips (6) Masakan Acar/Kerabu (6) Masakan Daging (6) Puff Pastry Resepi (6) Coklat Resepi (5) Cupcake Resepi (5) D.I.Y & Kraft (5) Holy Journey (5) Homemade Recipes (5) Jalan-Jalan Cari Makan (5) Masakan Menu Kampung (5) Masakan Seafood (5) Masakan Sup (5) My Blog (5) TIPS KESIHATAN (5) Cerita Merdeka (4) Hari Raya (4) Resepi Kuih Bingka (4) Tauhu/Tofu Resepi (4) The Ads (4) Agar-agar Resepi (3) Aiskrim Resepi (3) Apam Resepi (3) Apple Resepi (3) Cucur (3) Greetings (3) Jom Kenal (3) Kerepek/Snack (3) Muffins (3) Tart Resepi (3) Masakan Laksa (2) Mee (2) Pau Resepi (2) Pie Recipes (2) Roti/Bread (2) Salad Resepi (2) Sambal Resepi (2) Souffle recipes (2) TIRAMISU RECIPES (2) granola/muesli bars (2) nuffnang (2) Blondies Resepi (1) Burger (1) Grilled Foods Recipes (1) Informasi (1) Istilah masakan (1) Masakan India (1) Masakan Nasi (1) Masakan Telur (1) Media (1) Meringue Kisses Recipes (1) Minyak Herba Asma Mujarab Sdn Bhd (1) Minyak Herba Asmak (1) Pancake (1) Pavlova Recipes (1) Salad Dressing Resepi (1) Tahukah anda (1) Torte Cake Resepi (1) Tuiles Resepi (cookies) (1) food review (1) google adsense (1) minyak asmak (1) penawar asma (1) penawar asma pada bayi (1) sardine (1)

Blog Wani Sukarno Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign