25 March 2015

CARA NAK BUANG KULIT TOMATO



dah banyak kali buat cara ni ,,dah lupa dah panggil istilah apa .. ada istilah dia hii.. senang nak buang kulit dia tu..tapi pastikan jangan celur lama sangat dan pastikan tomato tu betul-betul tenggelam dalam periuk.. perlahankan api bila dah mendidih dan letak tomato biar sampai  tenggelam ..tunggu sampai nampak kulit tomato yang kita cross tu terkopek sikit..boleh angkat terus ..jangan tinggal lama dalam periuk panas ya.. nak buat macam sos2 pun senang .. tak adalah sibuk dengan kulit tomato.. boleh kalau  nak lenyek sekali dengan kulit tapi nampak macam tak hancur dan kuah pun tak smooth jer..
Komen
2 Komen

2 comments:

Hanis Amanina said...

ni utk buat tomato puri ea? kenapa kena buang kulit? hehe maaf, tak tahu sangat teknik2 masak ni

Wani said...

.. kulit tu bila kita lenyek2 ia tak berapa nak hancur ..tu yg kena buang kulit tu... dari pemerhatian la.. cer cuba lenyek sekali dengan kulit.. tak berapa cantik la kuahnya tu.. :)

MY BELOVED FOLLOWERS,, THANKS

Google+ Followers

Blog Wani Sukarno Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign