05 July 2013

PULAU MELAKA

ASSALAMUALAIKUM....


salam jumaat yang barakah ..mendungnya cuaca hari ni.. lamanya tak bercerita .. kali ni nak bercerita sikit.bila tengok tajuk entry tu eh mesti orang kata eh Melaka ada pulau ke? .. bukan pulau ya... itu salah satu nama tempat di Kelantan.. jambatan Pulau Melaka.selalu jugak lalu jalan ni tapi tak pernah terlintas langsung nak jalan-jalan makan angin tepi jambatan ni. jambatan Pulau Melaka ni arah nak pergi Kedai Lalat.jangan nak jadi pelik bila dengar nama-nama tempat kat Kelantan semuanya memang unik dari nama makanan sampailah nama tempat dah lama tak singgah kat Kedai Lalat.. ni bila rumah dah semakin jauh dah tak datang dah beli kat pasar sini.. dulu masa kecik-kecik selalu la bonda wani bawa pergi sini beli bahan dapur basah.. sekarang pasar Kedai Lalat dah berubah wajah tak macam dulu dah.. dah ada tapak bangunan sendiri. kalau dulu berlambak-lambak tapak jual barang.gambar tempat tak ada kat sini ya. kat sini gambar suasana je..satu hari akan datang jugak kat pasar Kedai Lalat ni.

kebetulan datang... terus terpesona dengan keindahan alam sekitar sana walaupun masa tu panas matahari terik atas kepala tanpa berpayung.. ahah!!! mesti orang pelik semacam jalan-jalan tengah hari buta .. sebabnya ada agenda rahsia hihi.... ada jambatan kayu lama kat sebelah jambatan moden ni tapi dah runtuh separuh.masa lalu kat sini ada beberapa orang budak tengah memancing. seronok je tengok orang memancing.. bila dah puas tengok sekeliling nak jalan balik pergi dekat kereta, tiba -tiba ada budak tu pergi hayun kail pancing dia betul-betul sampai dekat wani lalu ..ishhhh budak ni dari dekat jeti jambatan lama dia duduk.. boleh hayun sampai kat jambatan satu lagi nasib baik tak tersangkut di baju wani.. sebab dah nak nyaris-nyaris kena ..... wani nampak udang kat mata kail tu.

subhanallah amat cantik... terpukau dengan keindahan alam semulajadi kat sini.a breathtaking view and i fascinated with the surroundings here..praise be to Allah, that's all i can say.. pusing sini snap, pusing sana snap, sampai kenderaan yang lalu kat tepi jalan hon kereta.hik3.. pelancong tempatan lah katakan..:P..wani tak boleh tengok kalau pemandangan cantik terus je nak snap gambar.





yang nampak macam rumah lama tu restoran terapung ,, wani pun memang tak pernah masuk hihi tapi memang rekaan yang unik penuh dengan tradisi ukiran melayu.sebab nama restoran terapung boleh tengok suasana persekitaran kat sungai tu je.. kalau lalu jambatan ni, mesti asyik tengok restoran yang macam bentuk rumah lama ni.. unik nya atap dia tu genting tanah.itu sahaja lah ceritanya..rasanya ini kali terakhir kot wani jalan-jalan macam ni kat tepi jambatan pulak tu.. biasanya lalu dengan kereta ..
Komen
2 Komen

2 comments:

Sury Abil said...

Oww...kat kelantan ye..blm prnh smpai lg ke kelantan..in sha allah suatu masa nnti akan ke sana..jln2 mkn angin..:-D

zila norazila said...

Akk bbrapa kli je g klntan..entah bila nk kesana lg..tggu bby besar nnt agaknye..he hee..smua yg ada kt klntn akk suka..

MY BELOVED FOLLOWERS,, THANKS

Google+ Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Ceritaku (219) Cake Recipes (50) Giveaway (26) Chiffon Cake (24) Contest (23) advertorial (23) Masakan Ikan (22) Cooking & Baking & Kitchen Tips (21) NOXXA PRESSURE COOKER (21) Sudut Agama (20) Biskut Resepi (18) Masakan Ayam (16) Masakan Cina (13) Masakan Sayur (13) Baking Tips (11) Brownies Resepi (10) Segmen (10) Beverages/Minuman/juice (8) Cheese Cake (8) Pudding/Jelly (8) Resepi kuih muih (8) Masakan Pasta (7) Bubur / Desserts (6) Cooking & Baking Tips (6) Masakan Acar/Kerabu (6) Masakan Daging (6) Puff Pastry Resepi (6) Coklat Resepi (5) Cupcake Resepi (5) D.I.Y & Kraft (5) Holy Journey (5) Homemade Recipes (5) Jalan-Jalan Cari Makan (5) Masakan Menu Kampung (5) Masakan Seafood (5) Masakan Sup (5) My Blog (5) TIPS KESIHATAN (5) Cerita Merdeka (4) Hari Raya (4) Resepi Kuih Bingka (4) Tauhu/Tofu Resepi (4) The Ads (4) Agar-agar Resepi (3) Aiskrim Resepi (3) Apam Resepi (3) Apple Resepi (3) Cucur (3) Greetings (3) Jom Kenal (3) Kerepek/Snack (3) Muffins (3) Tart Resepi (3) Masakan Laksa (2) Mee (2) Pau Resepi (2) Pie Recipes (2) Roti/Bread (2) Salad Resepi (2) Sambal Resepi (2) Souffle recipes (2) TIRAMISU RECIPES (2) granola/muesli bars (2) nuffnang (2) Blondies Resepi (1) Burger (1) Grilled Foods Recipes (1) Informasi (1) Istilah masakan (1) Masakan India (1) Masakan Nasi (1) Masakan Telur (1) Media (1) Meringue Kisses Recipes (1) Minyak Herba Asma Mujarab Sdn Bhd (1) Minyak Herba Asmak (1) Pancake (1) Pavlova Recipes (1) Salad Dressing Resepi (1) Tahukah anda (1) Torte Cake Resepi (1) Tuiles Resepi (cookies) (1) food review (1) google adsense (1) minyak asmak (1) penawar asma (1) penawar asma pada bayi (1) sardine (1)

Blog Wani Sukarno Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign