04 July 2013

AYAM BAKAR BLACK PEPPER BERMAYONIS

ASSALAMUALAIKUM...

lama tak buat ayam bakar.dulu dah ada buat tapi buat lagi sekali sebab bila tengok semua bahan ada on je lah.. tak perap lama jugak hihi.. makan buat ratah je sedap...

AYAM BAKAR BLACK PEPPER BERMAYONIS 
SOURCE: BLOG RESEPI
· 1/2 ekor ayam ( bersihkan dan cucuk dengan garpu)
· 1 sudu kecil blackpaper
· 2 cm halia ( agak-agak je)
· 2 biji bawang putih
· 1/4 biji bawang besar
· 1 sudu besar madu
· 1 sudu besar gula
· 1 sudu kecil kicap manis
· 1/2 sudu kecil garam
· 2 sudu besar mayonis
· sedikit lada sulah
1. Blender bawang besar, halia, bawang putih dengan sedikit air sehingga hancur, kemudian curah di dalam bekas dan campur gula, lada sulah, garam, madu dan lada hitam.
2. Masukkan ayam dan akhir sekali letakkan mayonis, gaul sebati dan perap di dalam peti ais selama 2 atau 3 jam, bakar pada suhu 190 darjah selama 40 minit, sedia untuk dihidangkan, Selamat 
Mencuba. ( kalau perap lagi lama lagi sedap ayam bakar ni, dan bakar biar perang sikit
 permukaan ayam tu)

Komen
1 Komen

1 comment:

Sury Abil said...

Hari kuali kena gantung ...mkan laksa je..mesti sedapp ni ada mayo.

MY BELOVED FOLLOWERS,, THANKS

Google+ Followers

Blog Wani Sukarno Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign