16 September 2012

HOW TO KNOW IF AN EGG IS FRESH ?

ASSALAMUALAIKUM........


SELAMAT MENYAMBUT HARI MALAYSIA buat semua.. senyap je hari ni semua sibuk dengan aktiviti masing-masing la agaknya...sebelum wani terlupa, untuk cabaran cupcake yang telah dianjurkan oleh celcom masih ada beberapa hari lagi sebelum tarikh tutup.. masih sempat lagi untuk menghantar gambar sebanyak mungkin berdasarkan atas kreativiti anda masing-masing.. klik SINI untuk syarat yang lebih lanjut .. senang je.. oklah.. wani sebenarnya ternampak nak share satu tip pasal telur .. wani pun tak pernah tahu atau tak pernah buat tapi tak tahulah takut-takut ada orang lain yang buat.. cuma tahu telur mesti SEGAR tapi tak tahu istilah segar tu macam mana..semalam ex masterchef malaysia contestant iaitu Brian, berkongsi satu tip macam mana nak tahu kalau telur tu segar atau tak.. rasa-rasanya gambar kat bawah boleh menjelaskan segalanya semua orang faham kan.. wani pun tak pernah nak berexperiment macam ni..hihi  hopefully this is useful tip..



Komen
4 Komen

4 comments:

Amie said...

Maknanya yang terapung tu dah masuk anginlah yea...

la bottega dei sensi said...

thanks,NOW I KNOW

Wani said...

a'aah maybe la kot kak amie...

Wani said...

you're welcome :)

MY BELOVED FOLLOWERS,, THANKS

Google+ Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Ceritaku (218) Cake Recipes (50) Giveaway (26) Chiffon Cake (24) Contest (23) Masakan Ikan (22) Cooking & Baking & Kitchen Tips (21) NOXXA PRESSURE COOKER (21) Sudut Agama (19) advertorial (19) Biskut Resepi (18) Masakan Ayam (16) Masakan Cina (13) Masakan Sayur (13) Baking Tips (11) Brownies Resepi (10) Segmen (10) Beverages/Minuman/juice (8) Cheese Cake (8) Pudding/Jelly (8) Resepi kuih muih (8) Masakan Pasta (7) Bubur / Desserts (6) Cooking & Baking Tips (6) Masakan Acar/Kerabu (6) Masakan Daging (6) Puff Pastry Resepi (6) Coklat Resepi (5) Cupcake Resepi (5) D.I.Y & Kraft (5) Holy Journey (5) Homemade Recipes (5) Jalan-Jalan Cari Makan (5) Masakan Menu Kampung (5) Masakan Seafood (5) Masakan Sup (5) My Blog (5) TIPS KESIHATAN (5) Cerita Merdeka (4) Hari Raya (4) Resepi Kuih Bingka (4) Tauhu/Tofu Resepi (4) The Ads (4) Agar-agar Resepi (3) Aiskrim Resepi (3) Apam Resepi (3) Apple Resepi (3) Cucur (3) Greetings (3) Jom Kenal (3) Kerepek/Snack (3) Muffins (3) Tart Resepi (3) Masakan Laksa (2) Mee (2) Pau Resepi (2) Pie Recipes (2) Roti/Bread (2) Salad Resepi (2) Sambal Resepi (2) Souffle recipes (2) TIRAMISU RECIPES (2) granola/muesli bars (2) nuffnang (2) Blondies Resepi (1) Burger (1) Grilled Foods Recipes (1) Informasi (1) Istilah masakan (1) Masakan India (1) Masakan Nasi (1) Masakan Telur (1) Media (1) Meringue Kisses Recipes (1) Minyak Herba Asma Mujarab Sdn Bhd (1) Minyak Herba Asmak (1) Pancake (1) Pavlova Recipes (1) Salad Dressing Resepi (1) Tahukah anda (1) Torte Cake Resepi (1) Tuiles Resepi (cookies) (1) food review (1) google adsense (1) minyak asmak (1) penawar asma (1) penawar asma pada bayi (1) sardine (1)

Blog Wani Sukarno Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign