31 August 2012

SELAMAT HARI JADI MALAYSIA YANG KE 55 TAHUN

ASSALAMUALAIKUM.....



salam merdeka untuk semua rakyat Malaysia!!!!!! akhirnya sudah 55 tahun negara kita merdeka ..bersyukur ke hadrat ilahi di atas kurniaNya negara kita selamat ,aman dan damai .. dan perpaduan di antara kaum dapat dicapai...walaupun kita tinggal satu bumbung Malaysia...

 ingat kisah semalam bila bonda wani keluarkan cerita pasal pokok kelapa tapi itu dah diera lepas kemerdekaan lah. masa tu dia budak sekolah rendah.. bila arwah nenda nak buat  kuih onde-onde tapi kelapa muda tak ada dah la anak lelaki tak ada seorang pun ..lantas bonda wani yang berkain sarung pergi panjat pokok kelapa tu sampai ke puncak pokok sebab nak ambil kelapa muda..:D tergelak bila bonda bercerita ..tapi bila fikir tak reti bahaya la bonda ni.. bila wani tengok bonda wani aihh,,, macam tak sangka bonda ku ni sangat aktif masa zaman kanak-kanak,,,.kalah budak lelaki...siap bergaduh bagai dengan budak lelaki..sebab tak tahan diejek..  kalau zaman budak wani dah tak merasa dah benda-benda ni semua.. maklumlah mak bapak dah nak larang buat benda tu semua bahaya.. !!!. wani dulu taklah seaktif bonda sama naik dengan budak lelaki.. control ayu la katakan :D...lebih-lebih lagi arus perubahan zaman dah berubah.. dah tak macam dulu. banyak betul nostalgia zaman kanak-kanak bonda... rasa kalau buat drama ni dah boleh ni ..cuma pengarahnya wani tak tahu nak panggil siapa. hihi...

dah terpesong dari tajuk pulak.. tapi itu salah satu kenangan cerita bonda dekat wani ..apapun buat semua rakyat Malaysia MERDEKA!!!! MERDEKA !!!! MERDEKA !!!!!
Komen
0 Komen

No comments:

MY BELOVED FOLLOWERS,, THANKS

Google+ Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Ceritaku (219) Cake Recipes (50) Giveaway (26) Chiffon Cake (24) Contest (23) Masakan Ikan (22) Cooking & Baking & Kitchen Tips (21) NOXXA PRESSURE COOKER (21) advertorial (21) Sudut Agama (19) Biskut Resepi (18) Masakan Ayam (16) Masakan Cina (13) Masakan Sayur (13) Baking Tips (11) Brownies Resepi (10) Segmen (10) Beverages/Minuman/juice (8) Cheese Cake (8) Pudding/Jelly (8) Resepi kuih muih (8) Masakan Pasta (7) Bubur / Desserts (6) Cooking & Baking Tips (6) Masakan Acar/Kerabu (6) Masakan Daging (6) Puff Pastry Resepi (6) Coklat Resepi (5) Cupcake Resepi (5) D.I.Y & Kraft (5) Holy Journey (5) Homemade Recipes (5) Jalan-Jalan Cari Makan (5) Masakan Menu Kampung (5) Masakan Seafood (5) Masakan Sup (5) My Blog (5) TIPS KESIHATAN (5) Cerita Merdeka (4) Hari Raya (4) Resepi Kuih Bingka (4) Tauhu/Tofu Resepi (4) The Ads (4) Agar-agar Resepi (3) Aiskrim Resepi (3) Apam Resepi (3) Apple Resepi (3) Cucur (3) Greetings (3) Jom Kenal (3) Kerepek/Snack (3) Muffins (3) Tart Resepi (3) Masakan Laksa (2) Mee (2) Pau Resepi (2) Pie Recipes (2) Roti/Bread (2) Salad Resepi (2) Sambal Resepi (2) Souffle recipes (2) TIRAMISU RECIPES (2) granola/muesli bars (2) nuffnang (2) Blondies Resepi (1) Burger (1) Grilled Foods Recipes (1) Informasi (1) Istilah masakan (1) Masakan India (1) Masakan Nasi (1) Masakan Telur (1) Media (1) Meringue Kisses Recipes (1) Minyak Herba Asma Mujarab Sdn Bhd (1) Minyak Herba Asmak (1) Pancake (1) Pavlova Recipes (1) Salad Dressing Resepi (1) Tahukah anda (1) Torte Cake Resepi (1) Tuiles Resepi (cookies) (1) food review (1) google adsense (1) minyak asmak (1) penawar asma (1) penawar asma pada bayi (1) sardine (1)

Blog Wani Sukarno Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign