24 January 2012

SALAD SOO HOON THAI

ASSALAMUALAIKUM.....


wani tak sempat nak blogwalking dapur kawan-kawan semua . tengah malam buta baru nak online ... hari ni ada jemput kawan lama mak datang bersama keluarganya datang rumah .. jadi ada la majlis makan-makan sikit ... sejak semalam berhempas-pulas kat dapur .. eh macam beraya la pulak .. hihi.. ya la kan cuti-cuti macam ni lah nak berjumpa semua nak eratkan lagi hubungan tu ... esok pulak ada  majlis tahlil kat rumah aunty ... nak pergi tolong-tolong kat dapur aunty pulak ..jom layan salad soo hoon thai ni .... seriously, wani cakap sedapppppp sangat kalau dimakan begitu saja .. tapi hari tu ada jugak wani letak dalam nasi ... sebab sedap kerana ada udang kering dalam tu terasa crispiness bila masuk dalam mulut ...wani  tak letak timun dan tomato pun dah sedap dah hihi ..baNyak betul omit tapi kat sini wani omit sos ikan tapi ganti dengan  seasoning maggi .. ..eh masuk jugak sedap.. dan letak daun sup ganti dengan daun ketumbar ... sebab ada orang kat rumah tak boleh nak bau daun ketumbar lak .....alahai ....gerenti sedap ....cubalah ..ringkas tapi sedap ....

SALAD SOO HOON THAI
SOURCE:  ASTRO/MCM
  
Bahan-bahan:
·         1 genggam Soo Hoon
·         Jus Limau Kasturi
·         Sos Ikan
·         2 batang Cili Padi (dihiris halus)
·         1 batang Cili Merah (dihiris halus)
·         1 batang Timun (dimayang)
·         2 tangkai Daun Ketumbar (dihiris)
·         3 sudu besar Bawang Goreng
·         1 sudu besar Udang Kering (digoreng garing)
·         1 biji Tomato (dimayang)

Cara-cara penyediaan:
·         Untuk buat sos, gaulkan jus limau, sos ikan, cili padi, cili merah dan tambah gula secukup rasa.
Komen
2 Komen

2 comments:

Puan Ros @ Sinaranmenu.blogspot said...

Salam wani, dah lama kak ros tak buat ni..terliur la pulak

Asmara said...

sedap ni wani, ratah mcm tu je pun best kan! :D. TQ share resepi!

MY BELOVED FOLLOWERS,, THANKS

Google+ Followers

Labels

Ceritaku (239) Cake Recipes (50) Giveaway (40) advertorial (35) NOXXA PRESSURE COOKER (26) Contest (25) Sudut Agama (25) Chiffon Cake (24) Masakan Ikan (22) Cooking & Baking & Kitchen Tips (21) Biskut Resepi (18) Masakan Ayam (16) Masakan Cina (15) Masakan Sayur (13) Baking Tips (11) Brownies Resepi (11) My Blog (11) Segmen (10) Beverages/Minuman/juice (8) Cheese Cake (8) Pudding/Jelly (8) Resepi kuih muih (8) Cooking & Baking Tips (7) Masakan Pasta (7) Bubur / Desserts (6) Masakan Acar/Kerabu (6) Masakan Daging (6) Masakan Seafood (6) Puff Pastry Resepi (6) Coklat Resepi (5) Cupcake Resepi (5) D.I.Y & Kraft (5) Greetings (5) Holy Journey (5) Homemade Recipes (5) Jalan-Jalan Cari Makan (5) Masakan Menu Kampung (5) Masakan Sup (5) TIPS KESIHATAN (5) Agar-agar Resepi (4) Cerita Merdeka (4) Hari Raya (4) Informasi (4) Muffins (4) Resepi Kuih Bingka (4) Tauhu/Tofu Resepi (4) The Ads (4) Aiskrim Resepi (3) Apam Resepi (3) Apple Resepi (3) Cucur (3) Jom Kenal (3) Kerepek/Snack (3) Mee (3) Salad Resepi (3) Tart Resepi (3) Masakan Laksa (2) Pau Resepi (2) Pie Recipes (2) Roti/Bread (2) Sambal Resepi (2) Souffle recipes (2) TIRAMISU RECIPES (2) granola/muesli bars (2) nuffnang (2) Blondies Resepi (1) Burger (1) Grilled Foods Recipes (1) Istilah masakan (1) Masakan India (1) Masakan Nasi (1) Masakan Telur (1) Media (1) Meringue Kisses Recipes (1) Minyak Herba Asma Mujarab Sdn Bhd (1) Minyak Herba Asmak (1) Pancake (1) Pavlova Recipes (1) Salad Dressing Resepi (1) Tahukah anda (1) Torte Cake Resepi (1) Tuiles Resepi (cookies) (1) food review (1) google adsense (1) minyak asmak (1) penawar asma (1) penawar asma pada bayi (1) sardine (1)

Blog Wani Sukarno Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign