Total Pageviews

MY BELOVED FOLLOWERS,, THANKS

Monday, January 9, 2012

DOKTOR GIGI, EZANI JUARA MASTERCHEF MALAYSIA MUSIM PERTAMA

ASSALAMUALAIKUM SEMUA ......



Lambat hari ni buka blog ... , wani ada nak share berita baik sikit hihi...orang lain dah lama kongsi berita yang paling hangat diperkatakan dalam dunia blogger masakan,, wani terlewat sikit ...  macam yang wani pernah tulis di entry sebelum ni .. untuk finalis MASTERCHEF MALAYSIA .... Samada wahidan ataupun ezani .. pilihan wani adalah ezani ..... jadi memang seperti yang wani jangka yang ezani lah juaranya.... tahniah untuk ezani .....semoga berjaya di alam kulinari diluar sana pulak .... mesti  nanti akan jadi masterchef selebriti pulak .....bila orang dah terkenal masuk tv ni ..semua mata akan tertumpu dekat dia ... lebih-lebih lagi pemenang untuk MCM musim pertama ini. walaupun nampak format MCM tidak berapa menarik sangat untuk peringkat finale , sebab pertandingan diadili dengan cabaran berpasukan dimana ezani dan wahidan dibantu oleh 5 ahli pasukannya .... nampak menarik tak macam tu ... tapi tak lawan satu sama satu ...hemmm tetapi sebagai tukang masak amateur,wahidan dan ezani telah mempersembahkan hidangan yang begitu menarik kepada tetamu jemputan yang hadir .... i'm so impressed

tak sabar nak tunggu terbitan buku masakan beliau .. siapa-siapa yang ingin mengetahui perkembangan aktiviti ezani bolehla ke laman web beliau di EZANIMONOTO..  Bagi wani rancangan realiti seperti ini telah menaikkan bidang masakan ni dah ke peringkat paling tinggi dan peringkat yang boleh iktiraf profesional.... ....... nampak je masakan tapi nak masak ikut protokol nya .. hihi.. macamtu lah .. peminat-peminat cilik ni dah ramai nak ikut jejak langkah para perserta MCM musim pertama ini.... baguslah nanti akan bertambah banyak kolej-kolej yang menawarkan bidang kulinari nanti.. kan penangan MCM :D....yang tak pernah masak ..jadi bersemangat nak masak ...yang dah suka masak tu lagi bersemangat berkobar-kobar masak :D.... sepanjang wani mengikuti perjalanan di dapur MCM..... wani banyak belajar la jugak dan kutip-kutip ilmu dari sana sikit... haaa kan dapatlah ilmu jugak... dan resepi-resepi yang dikongsi pun agak menarik jugak. untuk semua blogger  masakan di sini . ..jadilah MASTERCHEF bukan sahaja untuk diri sendiri malah untuk orang -orang yang tersayang juga ..

No comments:

Post a Comment