Total Pageviews

MY BELOVED FOLLOWERS,, THANKS

Wednesday, August 3, 2011

SELAMAT HARI ULANGTAHUN PERKAHWINAN BUAT IBU DAN ABAH

ASSALAMUALAIKUM SEMUA .....



Alhamdulillah .. termasuk la hari ini kita dah berpuasa empat hari ..syukur Allah bagi kita kesihatan yang memanjang je sepanjang bulan puasa ni. semoga hari -hari yang seterusnya adalah yang terbaik buat kita untuk kita berbuat amal ibadah kepada-Nya.. wah!!!! buka blog semua cooking bloggers ni dok tayang menu iftar masing-masing. menu - menu yang menarik pula tu.. telan air liur je .... wani je dok diam time berpuasa ni .. blog wani pun turut berpuasa la juga hehe.. masak tu masak tapi tak ada mood nak ambil gambar alahai ..

ohh semalam ibu ada bagi tahu wani yang dia cakap dia baru teringat semalam adalah hari yang paling istimewa dalam hidup dia... hampir dia terlupa ..3/ 8 .. tarikh  keramat tu ,,,,  wani pun terlupa jugak pasal semalam sibuk-sibuk petang tu kat dapur nak buat juadah nak berbuka puasa.. dia bagi tahu ... bagi pasangan yang berkahwin siapa yang tak lupa ya tarikh yang paling penting dalam hidup bersama teman sejati dalam melayani bahtera rumahtangga. hari demi hari, minggu demi minggu ,lepas tu bulan demi bulan sampailah tahun demi tahun .. alhamdulillah sampai sekarang, bahtera perkahwinan mereka masih utuh , tidak pernah bergolak...dan sentiasa dirahmati Allah... ibu wani cakap rasa-rasanya orang perempuan yang paling banyak ingat tarikh istimewa ni .. kalau tanya abah dah sah tak ingat .. .dah huhu.. wani tahu sebab apa sebab kaum perempuan ni dia penuh dengan rasa kasih sayang berbanding dengan lelaki .. betul tak betul tak ...terharu dengar kisah cerita ibu... banyak berkorban dalam menempuh alam rumah tangga ni bukan senang ... banyak pengorbanan dilakukan...

buat ibu dan abah, selamat hari ulangtahun perkahwinan,  wani tak ada benda -benda istimewa nak baginya ..sebagai seorang anak yang soleh , wani cuma hanya mampu berdoa ke hadrat ilahi semoga abah dan ibu sentiasa dirahmati dan dilindungi Allah di dunia dan akhirat..  dan semoga niat ibu dan abah nak pergi menunaikan ibadat umrah tercapai tahun depan ya .. mereka dah pasang niat pun tahun ni nak pergi tahun depan .. kita sebagai anak mestilah sentiasa mendoakan yang terbaik buat mereka... amin

1 comment: