04 August 2011

SELAMAT HARI ULANGTAHUN PERKAHWINAN BUAT IBU DAN ABAH

ASSALAMUALAIKUM SEMUA .....



Alhamdulillah .. termasuk la hari ini kita dah berpuasa empat hari ..syukur Allah bagi kita kesihatan yang memanjang je sepanjang bulan puasa ni. semoga hari -hari yang seterusnya adalah yang terbaik buat kita untuk kita berbuat amal ibadah kepada-Nya.. wah!!!! buka blog semua cooking bloggers ni dok tayang menu iftar masing-masing. menu - menu yang menarik pula tu.. telan air liur je .... wani je dok diam time berpuasa ni .. blog wani pun turut berpuasa la juga hehe.. masak tu masak tapi tak ada mood nak ambil gambar alahai ..

ohh semalam ibu ada bagi tahu wani yang dia cakap dia baru teringat semalam adalah hari yang paling istimewa dalam hidup dia... hampir dia terlupa ..3/ 8 .. tarikh  keramat tu ,,,,  wani pun terlupa jugak pasal semalam sibuk-sibuk petang tu kat dapur nak buat juadah nak berbuka puasa.. dia bagi tahu ... bagi pasangan yang berkahwin siapa yang tak lupa ya tarikh yang paling penting dalam hidup bersama teman sejati dalam melayani bahtera rumahtangga. hari demi hari, minggu demi minggu ,lepas tu bulan demi bulan sampailah tahun demi tahun .. alhamdulillah sampai sekarang, bahtera perkahwinan mereka masih utuh , tidak pernah bergolak...dan sentiasa dirahmati Allah... ibu wani cakap rasa-rasanya orang perempuan yang paling banyak ingat tarikh istimewa ni .. kalau tanya abah dah sah tak ingat .. .dah huhu.. wani tahu sebab apa sebab kaum perempuan ni dia penuh dengan rasa kasih sayang berbanding dengan lelaki .. betul tak betul tak ...terharu dengar kisah cerita ibu... banyak berkorban dalam menempuh alam rumah tangga ni bukan senang ... banyak pengorbanan dilakukan...

buat ibu dan abah, selamat hari ulangtahun perkahwinan,  wani tak ada benda -benda istimewa nak baginya ..sebagai seorang anak yang soleh , wani cuma hanya mampu berdoa ke hadrat ilahi semoga abah dan ibu sentiasa dirahmati dan dilindungi Allah di dunia dan akhirat..  dan semoga niat ibu dan abah nak pergi menunaikan ibadat umrah tercapai tahun depan ya .. mereka dah pasang niat pun tahun ni nak pergi tahun depan .. kita sebagai anak mestilah sentiasa mendoakan yang terbaik buat mereka... amin
Komen
1 Komen

MY BELOVED FOLLOWERS,, THANKS

Google+ Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Ceritaku (219) Cake Recipes (50) Giveaway (26) Chiffon Cake (24) Contest (23) Masakan Ikan (22) advertorial (22) Cooking & Baking & Kitchen Tips (21) NOXXA PRESSURE COOKER (21) Sudut Agama (19) Biskut Resepi (18) Masakan Ayam (16) Masakan Cina (13) Masakan Sayur (13) Baking Tips (11) Brownies Resepi (10) Segmen (10) Beverages/Minuman/juice (8) Cheese Cake (8) Pudding/Jelly (8) Resepi kuih muih (8) Masakan Pasta (7) Bubur / Desserts (6) Cooking & Baking Tips (6) Masakan Acar/Kerabu (6) Masakan Daging (6) Puff Pastry Resepi (6) Coklat Resepi (5) Cupcake Resepi (5) D.I.Y & Kraft (5) Holy Journey (5) Homemade Recipes (5) Jalan-Jalan Cari Makan (5) Masakan Menu Kampung (5) Masakan Seafood (5) Masakan Sup (5) My Blog (5) TIPS KESIHATAN (5) Cerita Merdeka (4) Hari Raya (4) Resepi Kuih Bingka (4) Tauhu/Tofu Resepi (4) The Ads (4) Agar-agar Resepi (3) Aiskrim Resepi (3) Apam Resepi (3) Apple Resepi (3) Cucur (3) Greetings (3) Jom Kenal (3) Kerepek/Snack (3) Muffins (3) Tart Resepi (3) Masakan Laksa (2) Mee (2) Pau Resepi (2) Pie Recipes (2) Roti/Bread (2) Salad Resepi (2) Sambal Resepi (2) Souffle recipes (2) TIRAMISU RECIPES (2) granola/muesli bars (2) nuffnang (2) Blondies Resepi (1) Burger (1) Grilled Foods Recipes (1) Informasi (1) Istilah masakan (1) Masakan India (1) Masakan Nasi (1) Masakan Telur (1) Media (1) Meringue Kisses Recipes (1) Minyak Herba Asma Mujarab Sdn Bhd (1) Minyak Herba Asmak (1) Pancake (1) Pavlova Recipes (1) Salad Dressing Resepi (1) Tahukah anda (1) Torte Cake Resepi (1) Tuiles Resepi (cookies) (1) food review (1) google adsense (1) minyak asmak (1) penawar asma (1) penawar asma pada bayi (1) sardine (1)

Blog Wani Sukarno Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign