25 July 2011

KUIH " SARANG BURUNG"...... SIAPA ORANG PERAK TU MEH TENGOK KUIH NI ....

ASSALAMUALAIKUM.........


HEMM hari ni nak bercerita pasal kuih ni,,,first time wani makan, rasa dia sedap sebab ubi  yang diparut halus ni  dan lepas tu digoreng lepas tu disira dengan air gula melaka..sedap sangat...boleh buat snack bila tengok tv ...  sebelum ni memang tak pernah nampak pun jual kat Kelantan. sebenarnya kuih ni kawan ibu wani yang pulang dari Perak mak mertua dia orang Perak ... so kawan ibu tu bawak lah kuih ni kat sekolah jamu kawan-kawan lain makan.... ibu bawak balik sikit nak suruh wani kenal hehe.... mula - mula wani tengok ingatkan yang nasi kering goreng yang disira gula melaka tu tapi bukan.. ibu bergurau dia cakap kuih " sarang burung" walid hihi... sebab nampak macam sarang burung kan...tapi "sarang burung ni boleh makan... serius wani tak pernah jumpa kuih ni kat kelantan.. orang Perak tu kenal la kuih ni hihi..... hari ni pun ibu bawak balik lagi kuih ni alahai rezeki pulak  ya sebab masih ada lagi baki  kuih ni dalam bekas .. tak habis .. kawan-kawan ibu tak usik pun kuih ni sebab sibuk makan bermacam-macam buah-buahan yang dijamu kat sekolah. kuih ni saja je tunjuk kat sini.. resepi tak tau la macam mana... mintak maaf ya kalau tengok gambar ni ingatkan ada resepi hihi...nampak mcm senang je goreng-goreng lepas tu celup dgn gula melaka...
Komen
0 Komen

No comments:

MY BELOVED FOLLOWERS,, THANKS

Google+ Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Ceritaku (219) Cake Recipes (50) Giveaway (26) Chiffon Cake (24) Contest (23) Masakan Ikan (22) Cooking & Baking & Kitchen Tips (21) NOXXA PRESSURE COOKER (21) Sudut Agama (19) advertorial (19) Biskut Resepi (18) Masakan Ayam (16) Masakan Cina (13) Masakan Sayur (13) Baking Tips (11) Brownies Resepi (10) Segmen (10) Beverages/Minuman/juice (8) Cheese Cake (8) Pudding/Jelly (8) Resepi kuih muih (8) Masakan Pasta (7) Bubur / Desserts (6) Cooking & Baking Tips (6) Masakan Acar/Kerabu (6) Masakan Daging (6) Puff Pastry Resepi (6) Coklat Resepi (5) Cupcake Resepi (5) D.I.Y & Kraft (5) Holy Journey (5) Homemade Recipes (5) Jalan-Jalan Cari Makan (5) Masakan Menu Kampung (5) Masakan Seafood (5) Masakan Sup (5) My Blog (5) TIPS KESIHATAN (5) Cerita Merdeka (4) Hari Raya (4) Resepi Kuih Bingka (4) Tauhu/Tofu Resepi (4) The Ads (4) Agar-agar Resepi (3) Aiskrim Resepi (3) Apam Resepi (3) Apple Resepi (3) Cucur (3) Greetings (3) Jom Kenal (3) Kerepek/Snack (3) Muffins (3) Tart Resepi (3) Masakan Laksa (2) Mee (2) Pau Resepi (2) Pie Recipes (2) Roti/Bread (2) Salad Resepi (2) Sambal Resepi (2) Souffle recipes (2) TIRAMISU RECIPES (2) granola/muesli bars (2) nuffnang (2) Blondies Resepi (1) Burger (1) Grilled Foods Recipes (1) Informasi (1) Istilah masakan (1) Masakan India (1) Masakan Nasi (1) Masakan Telur (1) Media (1) Meringue Kisses Recipes (1) Minyak Herba Asma Mujarab Sdn Bhd (1) Minyak Herba Asmak (1) Pancake (1) Pavlova Recipes (1) Salad Dressing Resepi (1) Tahukah anda (1) Torte Cake Resepi (1) Tuiles Resepi (cookies) (1) food review (1) google adsense (1) minyak asmak (1) penawar asma (1) penawar asma pada bayi (1) sardine (1)

Blog Wani Sukarno Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign