02 May 2011

AIR JUS LIMAU KASTURI DAN MODEL JAMBU BATU

ASSALAMUALAIKUM ...........


Semalam mak dan abah keluar pergi rumah Mak Su sebab Mak Su minta abah tolong pasang selak pintu rumahnya.. lagipun Mak Su dah ambil alih tugas sebagai warden kat sekolah, ganti cikgu cuti bersalin. kasihan Mak Su dah setahun lebih harapkan kunci di tombol pintu.. bahaya tu ... tinggallah Wani seorang diri kat rumah buatlah kerja yang apa- apa patut. mak minta tolong suruh masakkan kerutuk ayam kampung dekat dia.memang favorite mak masakan ayam kampung ni.  Jadi wani masakkan untuk dialah kerutuk tu walaupun diri sendiri tak makan ayam kampung tapi sambil - sambil letak la ayam normal 2 ketul hehe..

Tekak ni pula dah terasa lama tak minum jus limau nipis. orang kata kalau ada darah rendah tak boleh minum jadi makin rendah darahnya ,, betul ke ?? wani pun tak tahu.. tapi sebab teringin sangat nak minum, jadi buatkanlah satu gelas pun. Bila dah minum tu a'aahh terasa leganya anak tekak sebab cuaca panas - panas begini minum jus letak air batu kan sedap .. hilangla panas di hati ....

jus limau kasturi bersama modelnya jambu batu.. hehe saja letak, nampak keunikan jambu batu ni bila ada urat-urat macam tu macam bila nak dibelah nanti ikut urat tu je .. buah jambu ni petik kat halaman rumah..


Komen
0 Komen

No comments:

MY BELOVED FOLLOWERS,, THANKS

Google+ Followers

Blog Wani Sukarno Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign