02 May 2011

AIR JUS LIMAU KASTURI DAN MODEL JAMBU BATU

ASSALAMUALAIKUM ...........


Semalam mak dan abah keluar pergi rumah Mak Su sebab Mak Su minta abah tolong pasang selak pintu rumahnya.. lagipun Mak Su dah ambil alih tugas sebagai warden kat sekolah, ganti cikgu cuti bersalin. kasihan Mak Su dah setahun lebih harapkan kunci di tombol pintu.. bahaya tu ... tinggallah Wani seorang diri kat rumah buatlah kerja yang apa- apa patut. mak minta tolong suruh masakkan kerutuk ayam kampung dekat dia.memang favorite mak masakan ayam kampung ni.  Jadi wani masakkan untuk dialah kerutuk tu walaupun diri sendiri tak makan ayam kampung tapi sambil - sambil letak la ayam normal 2 ketul hehe..

Tekak ni pula dah terasa lama tak minum jus limau nipis. orang kata kalau ada darah rendah tak boleh minum jadi makin rendah darahnya ,, betul ke ?? wani pun tak tahu.. tapi sebab teringin sangat nak minum, jadi buatkanlah satu gelas pun. Bila dah minum tu a'aahh terasa leganya anak tekak sebab cuaca panas - panas begini minum jus letak air batu kan sedap .. hilangla panas di hati ....

jus limau kasturi bersama modelnya jambu batu.. hehe saja letak, nampak keunikan jambu batu ni bila ada urat-urat macam tu macam bila nak dibelah nanti ikut urat tu je .. buah jambu ni petik kat halaman rumah..


Komen
0 Komen

No comments:

MY BELOVED FOLLOWERS,, THANKS

Google+ Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Ceritaku (218) Cake Recipes (50) Giveaway (26) Chiffon Cake (24) Contest (23) Masakan Ikan (22) Cooking & Baking & Kitchen Tips (21) NOXXA PRESSURE COOKER (21) Sudut Agama (19) advertorial (19) Biskut Resepi (18) Masakan Ayam (16) Masakan Cina (13) Masakan Sayur (13) Baking Tips (11) Brownies Resepi (10) Segmen (10) Beverages/Minuman/juice (8) Cheese Cake (8) Pudding/Jelly (8) Resepi kuih muih (8) Masakan Pasta (7) Bubur / Desserts (6) Cooking & Baking Tips (6) Masakan Acar/Kerabu (6) Masakan Daging (6) Puff Pastry Resepi (6) Coklat Resepi (5) Cupcake Resepi (5) D.I.Y & Kraft (5) Holy Journey (5) Homemade Recipes (5) Jalan-Jalan Cari Makan (5) Masakan Menu Kampung (5) Masakan Seafood (5) Masakan Sup (5) My Blog (5) TIPS KESIHATAN (5) Cerita Merdeka (4) Hari Raya (4) Resepi Kuih Bingka (4) Tauhu/Tofu Resepi (4) The Ads (4) Agar-agar Resepi (3) Aiskrim Resepi (3) Apam Resepi (3) Apple Resepi (3) Cucur (3) Greetings (3) Jom Kenal (3) Kerepek/Snack (3) Muffins (3) Tart Resepi (3) Masakan Laksa (2) Mee (2) Pau Resepi (2) Pie Recipes (2) Roti/Bread (2) Salad Resepi (2) Sambal Resepi (2) Souffle recipes (2) TIRAMISU RECIPES (2) granola/muesli bars (2) nuffnang (2) Blondies Resepi (1) Burger (1) Grilled Foods Recipes (1) Informasi (1) Istilah masakan (1) Masakan India (1) Masakan Nasi (1) Masakan Telur (1) Media (1) Meringue Kisses Recipes (1) Minyak Herba Asma Mujarab Sdn Bhd (1) Minyak Herba Asmak (1) Pancake (1) Pavlova Recipes (1) Salad Dressing Resepi (1) Tahukah anda (1) Torte Cake Resepi (1) Tuiles Resepi (cookies) (1) food review (1) google adsense (1) minyak asmak (1) penawar asma (1) penawar asma pada bayi (1) sardine (1)

Blog Wani Sukarno Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign